X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Linkedin ma 1 mln blogerów. Wybraliśmy 10, których warto czytać

Linkedin ma 1 mln blogerów. Wybraliśmy 10, których warto czytaćfot. Shella Scarborough / CC / Flickr.com

reklama


Jak przyznają szefowie portalu, przekroczenie magicznej granicy miliona blogujących osób jest milowym krokiem w rozwoju Linkedina. Z bardzo niewielkiego portalu, stworzonego przez mały zespół ludzi, Linkedin rozrósł się do naprawdę prężnie działającego portalu społecznościowego. Biorąc pod uwagę przeznaczenie tego narzędzia i to, że nie jest ono przeznaczone “dla mas” (jak Facebook) sukces jest tym bardziej spektakularny.

Statystyki pokazują, że w skali tygodnia linkedinowi blogerzy publikują ponad 130 tysięcy postów. Są to głównie osoby związane z rynkiem finansowym, informatycznym, edukacyjnym i szeroko pojętym światem korporacji. Podobny profil mają także ich odbiorcy, co czyni z tej społeczności dosyć jednolitą grupę (co nie znaczy, że zamkniętą, więcej można przeczytać tutaj). Przez wiele osób Linkedin uważany jest za bardziej elegancki portal służący do szukania pracy i/lub pokazania się potencjalnemu wymarzonemu pracodawcy. Jest to jednak o wiele bardziej wszechstronne narzędzie, pozwalające prowadzić w coraz większym i doskonale targetowane zakresie kampanie marketingowe (nie zapomniałem, że miał być o tym artykuł, będzie) wymieniać się doświadczeniami zawodowymi i życiowymi oraz kreować nowe trendy i sposoby postępowania w różnych działaniach. Jak mówi wielu przedstawicieli firm wykazujących się aktywnością na portalu, komunikacja za pomocą Linkedina przynosi co najmniej 1 nowego klienta w tygodniu. I właśnie dobrze prowadzona komunikacja z użytkownikami i czytelnikami, odbywająca się obok prowadzenia bloga i profilu jest gwarantem powodzenia wszystkich działań podjętych na LIn. Oczywiście blog, podobnie jak w przypadkach blogów nie związanych z Linkedinem musi być prowadzony w profesjonalny i atrakcyjny sposób. Tylko tak zdołamy przyciągnąć i co najważniejsze utrzymać swoich czytelników.

10 blogerów, których warto znać na Linkedin

Niestety polskich blogów na tym portalu jest jak na lekarstwo. Jest to o tyle dziwne, że oprócz wzrastającej popularności Linkedina, narzędzie do prowadzenia bloga na tym portalu jest łatwe, przejrzyste i atrakcyjne wizualnie. Wymaga także mniej pracy przy jego zakładaniu. Jednak zagranicznych blogów jest całkiem sporo, szczególnie autorów amerykańskich i brytyjskich. Poniżej przedstawiam subiektywny ranking 10 profesjonalnych, atrakcyjnych i po prostu dobrze robionych blogów na Linkedinie:

1.

Mikołaj W. Nowak – dziennikarz, webwriter – pisze o polskiej polityce z punktu widzenia dziennikarza ze znanej stacji telewizyjnej, ale nie znanego z ekranów telewizorów. Politykę i obserwacje społeczne umieszcza w kontekście social media. Dlaczego warto zajrzeć na ten blog? Można spojrzeć na codzienne doniesienia z trochę innej perspektywy.

2.

Travis Bradberry – ekspert i wykładowca, szef TalentSmart piszący o psychologicznych aspektach pracy, samorozwoju i rozwiązywaniu problemów. Artykuły, które publikuje nie są przesadnie długie. Są za to atrakcyjne a ponadto wzbudzają dość duży feedback czytelników. Warto poczytać, szczególnie w chwilach spadku zawodowej formy.

3.

Bruce Kasanoff – ghostwriter publikujący dosyć luźne teksty o tematyce coacherskiej. Można dowiedzieć się wielu rzeczy w przystępnej formie.

4.

Jeff Weiner – pisze ciekawe teksty na temat marketingu i nowych trendów w tym obszarze. Dotyczą one zarówno prowadzenia kampanii na Linkedinie, jak i ogólnych zagadnień marketingowych. Warto przeglądać m.in. ze względu na trochę bardziej analityczne analizy, podane w bardzo przystępnej formie.

5.

Tomasz Tunguz – zajmuje się marketingiem i nowymi przedsięwzięciami wchodzącymi na rynek. Kolejna bardziej analityczna pozycja, nie zatopiona jednak wykresami i tabelkami. Idealny do śledzenia amerykańskiego rynku startupów.

6.

Ramya Venugopal – główne tematy tego bloga to marketing i e-commerce. Do tego nowe technologie i social media. A wszystko to z trochę indyjskiego punktu widzenia. Na pierwszy rzut oka może trochę z egzotycznym zabarwieniem, ale biorąc pod uwagę ciągle wzrastającą pozycję tego ogromnego kraju na mapie usług, warty do regularnego śledzenia.

7.

Brian de Haaff – prowadzi bloga o tematyce menedżersko – liderskiej. Prowadzony w bardzo regularny sposób, zawierający dużo przykładów, pisany w przystępny sposób. Oczywiście ze względu na tematykę, można domyśleć się narodowości autora.

8.

Rohid Pande – zajmuje się głównie tematyka edukacyjną, śledzi także nowe projekty (nie tylko w tym zakresie). Interesujący dla mnie z powodu podobnych zainteresowań, ale nawet osoby, które nie zajmują się tą tematyką z pewnością znajdą coś dla siebie. Trzeba dodać, że blog jest prowadzony systematycznie i atrakcyjnie (pomimo niezbyt spektakularnej tematyki).

9.

Dave Karpen – prowadzi bardzo atrakcyjny blog o tematyce marketingowej. Porusza zarówno aktualne tematy, jak i te “ponadczasowe”. W dużej ilości publikacji możemy znaleźć przydatne porady – i to dla nich warto odwiedzać ten blog, chociaż pozostałe aspekty też bez zarzutu.

10.

Joe Pulizzi – tematyka social media ze sporą dawką marketingu i porad dotyczących contentu. Jeżeli ktoś interesuje się właśnie tym aspektem promocji i marketingu nie może lepiej trafić. Do tego atrakcyjny sposób pisania i przydatne spostrzeżenia. Naprawdę warto tam zajrzeć!

Oczywiście można byłoby znaleźć ich o wiele więcej i w większej ilości obszarów. A może Wy macie jakiś ulubionych blogerów prowadzących swoje “poletka” na Linkedinie?

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail