X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Linkedin ma 1 mln blogerów. Wybraliśmy 10, których warto czytać

Linkedin ma 1 mln blogerów. Wybraliśmy 10, których warto czytaćfot. Shella Scarborough / CC / Flickr.com

reklama


Jak przyznają szefowie portalu, przekroczenie magicznej granicy miliona blogujących osób jest milowym krokiem w rozwoju Linkedina. Z bardzo niewielkiego portalu, stworzonego przez mały zespół ludzi, Linkedin rozrósł się do naprawdę prężnie działającego portalu społecznościowego. Biorąc pod uwagę przeznaczenie tego narzędzia i to, że nie jest ono przeznaczone “dla mas” (jak Facebook) sukces jest tym bardziej spektakularny.

Statystyki pokazują, że w skali tygodnia linkedinowi blogerzy publikują ponad 130 tysięcy postów. Są to głównie osoby związane z rynkiem finansowym, informatycznym, edukacyjnym i szeroko pojętym światem korporacji. Podobny profil mają także ich odbiorcy, co czyni z tej społeczności dosyć jednolitą grupę (co nie znaczy, że zamkniętą, więcej można przeczytać tutaj). Przez wiele osób Linkedin uważany jest za bardziej elegancki portal służący do szukania pracy i/lub pokazania się potencjalnemu wymarzonemu pracodawcy. Jest to jednak o wiele bardziej wszechstronne narzędzie, pozwalające prowadzić w coraz większym i doskonale targetowane zakresie kampanie marketingowe (nie zapomniałem, że miał być o tym artykuł, będzie) wymieniać się doświadczeniami zawodowymi i życiowymi oraz kreować nowe trendy i sposoby postępowania w różnych działaniach. Jak mówi wielu przedstawicieli firm wykazujących się aktywnością na portalu, komunikacja za pomocą Linkedina przynosi co najmniej 1 nowego klienta w tygodniu. I właśnie dobrze prowadzona komunikacja z użytkownikami i czytelnikami, odbywająca się obok prowadzenia bloga i profilu jest gwarantem powodzenia wszystkich działań podjętych na LIn. Oczywiście blog, podobnie jak w przypadkach blogów nie związanych z Linkedinem musi być prowadzony w profesjonalny i atrakcyjny sposób. Tylko tak zdołamy przyciągnąć i co najważniejsze utrzymać swoich czytelników.

10 blogerów, których warto znać na Linkedin

Niestety polskich blogów na tym portalu jest jak na lekarstwo. Jest to o tyle dziwne, że oprócz wzrastającej popularności Linkedina, narzędzie do prowadzenia bloga na tym portalu jest łatwe, przejrzyste i atrakcyjne wizualnie. Wymaga także mniej pracy przy jego zakładaniu. Jednak zagranicznych blogów jest całkiem sporo, szczególnie autorów amerykańskich i brytyjskich. Poniżej przedstawiam subiektywny ranking 10 profesjonalnych, atrakcyjnych i po prostu dobrze robionych blogów na Linkedinie:

1.

Mikołaj W. Nowak – dziennikarz, webwriter – pisze o polskiej polityce z punktu widzenia dziennikarza ze znanej stacji telewizyjnej, ale nie znanego z ekranów telewizorów. Politykę i obserwacje społeczne umieszcza w kontekście social media. Dlaczego warto zajrzeć na ten blog? Można spojrzeć na codzienne doniesienia z trochę innej perspektywy.

2.

Travis Bradberry – ekspert i wykładowca, szef TalentSmart piszący o psychologicznych aspektach pracy, samorozwoju i rozwiązywaniu problemów. Artykuły, które publikuje nie są przesadnie długie. Są za to atrakcyjne a ponadto wzbudzają dość duży feedback czytelników. Warto poczytać, szczególnie w chwilach spadku zawodowej formy.

3.

Bruce Kasanoff – ghostwriter publikujący dosyć luźne teksty o tematyce coacherskiej. Można dowiedzieć się wielu rzeczy w przystępnej formie.

4.

Jeff Weiner – pisze ciekawe teksty na temat marketingu i nowych trendów w tym obszarze. Dotyczą one zarówno prowadzenia kampanii na Linkedinie, jak i ogólnych zagadnień marketingowych. Warto przeglądać m.in. ze względu na trochę bardziej analityczne analizy, podane w bardzo przystępnej formie.

5.

Tomasz Tunguz – zajmuje się marketingiem i nowymi przedsięwzięciami wchodzącymi na rynek. Kolejna bardziej analityczna pozycja, nie zatopiona jednak wykresami i tabelkami. Idealny do śledzenia amerykańskiego rynku startupów.

6.

Ramya Venugopal – główne tematy tego bloga to marketing i e-commerce. Do tego nowe technologie i social media. A wszystko to z trochę indyjskiego punktu widzenia. Na pierwszy rzut oka może trochę z egzotycznym zabarwieniem, ale biorąc pod uwagę ciągle wzrastającą pozycję tego ogromnego kraju na mapie usług, warty do regularnego śledzenia.

7.

Brian de Haaff – prowadzi bloga o tematyce menedżersko – liderskiej. Prowadzony w bardzo regularny sposób, zawierający dużo przykładów, pisany w przystępny sposób. Oczywiście ze względu na tematykę, można domyśleć się narodowości autora.

8.

Rohid Pande – zajmuje się głównie tematyka edukacyjną, śledzi także nowe projekty (nie tylko w tym zakresie). Interesujący dla mnie z powodu podobnych zainteresowań, ale nawet osoby, które nie zajmują się tą tematyką z pewnością znajdą coś dla siebie. Trzeba dodać, że blog jest prowadzony systematycznie i atrakcyjnie (pomimo niezbyt spektakularnej tematyki).

9.

Dave Karpen – prowadzi bardzo atrakcyjny blog o tematyce marketingowej. Porusza zarówno aktualne tematy, jak i te “ponadczasowe”. W dużej ilości publikacji możemy znaleźć przydatne porady – i to dla nich warto odwiedzać ten blog, chociaż pozostałe aspekty też bez zarzutu.

10.

Joe Pulizzi – tematyka social media ze sporą dawką marketingu i porad dotyczących contentu. Jeżeli ktoś interesuje się właśnie tym aspektem promocji i marketingu nie może lepiej trafić. Do tego atrakcyjny sposób pisania i przydatne spostrzeżenia. Naprawdę warto tam zajrzeć!

Oczywiście można byłoby znaleźć ich o wiele więcej i w większej ilości obszarów. A może Wy macie jakiś ulubionych blogerów prowadzących swoje “poletka” na Linkedinie?

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail