reklama
Pomysł spodobał się wszystkim
Tysiące wydawców wyraziło swoją aprobatę w tej sprawie – w końcu scenariusz posiadania dobrze zoptymalizowanych i wygodnych dla czytelników stron może przynieść firmie sporo zysków. Wśród wielkich wydawców znaleźli się Newsweek, AOL, AdSense, CBS i wiele więcej.
Accelerate Mobile Pages, projekt Google to nowe, lepsze korzystanie z urządzeń mobilnych, przez co niektórzy uznali go jako konkurencję Facebookowych Instant Articles. Te dwa pomysły łączy w sobie chęć pomocy zarówno wydawcom, którzy gdzieś po drodze ugrzęźli z kodami, skryptami i reklamami, które spowalniają ładowanie stron.
Problem każdego
Problem powolnego ładowania stron stał się na tyle powszechny, że wydawcy, chcąc walczyć z coraz bardziej popularnymi adblockami, zaczęli kierować sprawy sądowe przeciwko takim działaniom. To jednak nie jest sposób na rozwiązanie sprawy. Dlatego Google postanowiło wziąć sprawy w swoje ręce i współpracować z wydawcami, a nie rywalizować z nimi. Dlatego AMP nie będzie blokować reklam, a je optymalizować.
Opensourcowa inicjatywa Google’a ma na celu natychmiastowe ładowanie stron internetowych, nawet jeśli zawierają one pliki multimedialne, takie jak video, animacje czy grafiki. To bardzo ułatwi każdej stronie pracę na urządzeniach mobilnych i sprawi, że przeglądanie stron www znów będzie przyjemne. Ja bardzo czekam na nowy rok, a także nowe doświadczenia związane z korzystaniem z urządzeń mobilnych, które obiecał mi Google.