reklama
Wiele osób powtarza, że content marketing to social media sprzed ośmiu lat. Póki co, jest we wczesnej fazie rozwoju, a w naszym kraju, nie do końca zdajemy sobie sprawę z tego, w którą stronę zmierza trend, który już wkrótce będzie jednym z koniecznych elementów skutecznego marketingu.
„Niektóre marki, takie jak Coca-Cola, przyznają, że content to najważniejszy element strategii komunikacji marki. Jednak realizując badanie wśród polskich specjalistów zauważaliśmy, że często nie do końca wiadomo, kto powinien zajmować się content marketingiem. Wskazywani są przede wszystkim wydawcy korporacyjni i domy wydawnicze. Niemal wszyscy zgadzają się, że naturalnym miejscem content marketingu są sieci społecznościowe. Nie wiadomo jednak, jak mierzyć i zarządzać tą dziedziną– informuje dr Albert Hupa, prezes IRCenter.
Wnioski z badania FCP Barometer pokazują, że póki co, polski content marketing jest najbliższy dziennikarstwu w mediach społecznościowych. Klienci agencji content marketingowych są zgodni, iż niezbędną w tego rodzaju marketingu wiedzę posiadają przedstawiciele właśnie właśnie tej profesji. Takie myślenie to odpowiedź na rzeczywistość, w której przyszło nam żyć – dyktaturze kliknięć i walki o odsłony.
Co ciekawe i chyba nie zaskakujące, klienci korzystający z usług content marketingu oczekują od niego natychmiastowych efektów, a więc wpływu na zmianę decyzji zakupowych, a także pozyskiwania nowych klientów.
Jaki jest dobry content?
Według analizy, dobry content to taki, który wzbudzi rozmowę. Jednocześnie musi być zrozumiały, inspirujący i oczywiście użyteczny. Na biznes i sprzedaż wpływają historie, ale bardzo ważnym jest, aby mieć świadomość tego, że sam tekst nie jest historią.
Jak content marketing wygląda w praktyce?
To właśnie w przypadku content marketingu dochodzi do współpracy pomiędzy strategami a dziennikarzami. Pierwsza grupa odpowiada za przygotowanie pomysłów i strategii na content, z kolei dziennikarzom w tym procesie przypada rola egzekucyjna. Bardzo ważne są kompetencje zarówno jednych jak i drugich, z kolei efekty ich pracy najchętniej publikowane są w mediach społecznościowych. Jest to jednak niebezpieczne, gdyż tak naprawdę takie działanie może zapędzić nas w ślepą uliczkę, w której content marketing na dobre przysłoni nam wyjście z niej.
- Ilona Urban