X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook po cichu uruchamia konkurencję dla Yelpa

Facebook po cichu uruchamia konkurencję dla Yelpafot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Funkcja, dostępna jak na razie tylko na pulpitach, o wdzięcznej nazwie Facebook Professional Services, pozwala użytkownikom znaleźć opinie i informacje na temat lokalnych firm. Brzmi znajomo?

Pierwsze problemy

Wystarczy kliknąć na jedną z wielu dostępnych kategorii, która następnie pokaże dobrze oceniane lokalne firmy z linkami do ich oficjalnych stron internetowych. Choć nowa funkcja wydaje się być czymś użytecznym, pojawiło się wiele głosów, że wciąż wiele w niej błędów. Podać za przykład można kategorię “Planowanie wydarzeń”, po kliknięciu w którą, pojawia się lista nie firm organizujących eventy, a spis planowanych wydarzeń w danym mieście.

Faza testów

Jak przyznaje Facebook, jego “Profesjonalne usługi” są w początkowej fazie testów i wciąż mogą pojawiać pewne nieścisłości. Jednocześnie firma zapewnia, że dopracowana funkcja będzie bardzo ważna w życiu użytkowników i zdecydowanie znajdą tam wszystkie potrzebne dla nich informacje na temat lokalnych firm.

Zagrożenie dla Yelpa?

Co jednak najciekawsze w tym wszystkim, to fakt, że do nowej funkcji nie ma bezpośredniego linka z poziomu Facebooka, a co więcej, nie ma dedykowanej aplikacji dla urządzeń mobilnych. Jak możemy się spodziewać, jest to kwestią czasu, a póki co, firmie zależy wyłącznie na sprawdzeniu funkcjonalności nowej usługi. Czy Yelp musi się szykować na atak ze strony giganta? Póki co, jego pozycja nie jest zagrożona, ale jak to z Facebookiem i jego usługami często bywa, nie będzie miał skrupółów, aby zmieść konkurencję z rynku.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail