reklama
Westwing Home & Living wraz z firmą badawczą PMR przeprowadził badanie, w którym zapytał Polki korzystające z internetu przynajmniej kilka razy w miesiącu, skąd one i pozostali domownicy czerpią inspiracje, planując zakup różnych dóbr i usług.
Media (internet, telewizja, prasa) oraz opinia bliski to dla respondentek główne źródła inspiracji w zakresie mody, urody oraz wyposażenia domu. 73% przebadanych kobiet odpowiedziało, że inspiracji w zakresie ubrań szuka w Internecie. Internet zdominował wszystkie 3 kategorie. Znaczną różnicę widać, w przypadku źródeł natchnienia z zakresu urody. 34% kobiet odpowiedziało, że inspiracji w dziedzinie kosmetyków szuka u swoich znajomych lub rodziny i jest to o 10 punktów procentowych więcej niż w pozostałych dwóch kategoriach. Co ciekawe bardzo słabo na tym tle wypadły media społecznościowe, które są dość mocno związane z modą. Badanie pokazało, że media nie są martwe. Średnio 30% ankietowanych kobiet, inspiracji w powyższych kategoriach poszukuje właśnie w mediach.
W powyższych kategoriach, ponownie bezkonkurencyjnym doradcą okazał się Internet. Średnio 73% ankietowanych korzysta z niego szukając inspiracji w zakresie wakacji, finansów oraz urządzeń elektronicznych. Internet najsłabiej wypadł jeśli chodzi o źródło wiadomości i natchnienia na temat spędzania czasu wolnego i hobby. 63% badanych kobiet zaznaczyło tę odpowiedź. W tych czterech kategoriach bardziej znacząca jest rola rodziny i znajomych. Około 40% badanych opowiedziało, że znajomi stanowią źródło inspiracji w kategorii hobby i wakacje, natomiast bardzo słabo wypadli wypadli sprzedawcy w sklepach.
Jak pokazało badanie internet jest głównym doradcą i źródłem inspiracji. Pozostałe kategorie – media społecznościowe, aplikacje mobilny, telewizja i prasa, znajomi i rodzina oraz sprzedawcy w sklepach różnią się w zależności od kategorii.