![Internet bezkonkurencyjnym doradcą kobiet Internet bezkonkurencyjnym doradcą kobiet](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fshutterstock_321033893.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Westwing Home & Living wraz z firmą badawczą PMR przeprowadził badanie, w którym zapytał Polki korzystające z internetu przynajmniej kilka razy w miesiącu, skąd one i pozostali domownicy czerpią inspiracje, planując zakup różnych dóbr i usług.
![fot.materiały prasowe](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/03/Zakupowe-inspiracje-oczami-Polek-Odebrane-agnieszka.bien@mediaimpression.pl-Mozilla-Thunderbird-2016-03-10-10.36.10-485x143.jpg)
fot.materiały prasowe
![fot.materiały prasowe](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/03/Zakupowe-inspiracje-oczami-Polek-Odebrane-agnieszka.bien@mediaimpression.pl-Mozilla-Thunderbird-2016-03-10-10.36.37-485x161.png)
fot.materiały prasowe
![fot.materiały prasowe](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/03/Zakupowe-inspiracje-oczami-Polek-Odebrane-agnieszka.bien@mediaimpression.pl-Mozilla-Thunderbird-2016-03-10-10.36.57-485x149.jpg)
fot.materiały prasowe
Media (internet, telewizja, prasa) oraz opinia bliski to dla respondentek główne źródła inspiracji w zakresie mody, urody oraz wyposażenia domu. 73% przebadanych kobiet odpowiedziało, że inspiracji w zakresie ubrań szuka w Internecie. Internet zdominował wszystkie 3 kategorie. Znaczną różnicę widać, w przypadku źródeł natchnienia z zakresu urody. 34% kobiet odpowiedziało, że inspiracji w dziedzinie kosmetyków szuka u swoich znajomych lub rodziny i jest to o 10 punktów procentowych więcej niż w pozostałych dwóch kategoriach. Co ciekawe bardzo słabo na tym tle wypadły media społecznościowe, które są dość mocno związane z modą. Badanie pokazało, że media nie są martwe. Średnio 30% ankietowanych kobiet, inspiracji w powyższych kategoriach poszukuje właśnie w mediach.
![fot. materiały prasowe](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/03/Zakupowe-inspiracje-oczami-Polek-Odebrane-agnieszka.bien@mediaimpression.pl-Mozilla-Thunderbird-2016-03-10-10.37.16-485x148.png)
fot. materiały prasowe
![fot. materiały prasowe](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/03/Zakupowe-inspiracje-oczami-Polek-Odebrane-agnieszka.bien@mediaimpression.pl-Mozilla-Thunderbird-2016-03-10-10.37.27-485x139.jpg)
fot. materiały prasowe
![fot. materiały prasowe](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/03/Zakupowe-inspiracje-oczami-Polek-Odebrane-agnieszka.bien@mediaimpression.pl-Mozilla-Thunderbird-2016-03-10-10.37.38-485x136.jpg)
fot. materiały prasowe
![fot. materiały prasowe](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2016/03/Zakupowe-inspiracje-oczami-Polek-Odebrane-agnieszka.bien@mediaimpression.pl-Mozilla-Thunderbird-2016-03-10-10.37.53-485x141.jpg)
fot. materiały prasowe
W powyższych kategoriach, ponownie bezkonkurencyjnym doradcą okazał się Internet. Średnio 73% ankietowanych korzysta z niego szukając inspiracji w zakresie wakacji, finansów oraz urządzeń elektronicznych. Internet najsłabiej wypadł jeśli chodzi o źródło wiadomości i natchnienia na temat spędzania czasu wolnego i hobby. 63% badanych kobiet zaznaczyło tę odpowiedź. W tych czterech kategoriach bardziej znacząca jest rola rodziny i znajomych. Około 40% badanych opowiedziało, że znajomi stanowią źródło inspiracji w kategorii hobby i wakacje, natomiast bardzo słabo wypadli wypadli sprzedawcy w sklepach.
Jak pokazało badanie internet jest głównym doradcą i źródłem inspiracji. Pozostałe kategorie – media społecznościowe, aplikacje mobilny, telewizja i prasa, znajomi i rodzina oraz sprzedawcy w sklepach różnią się w zależności od kategorii.