reklama
Radzie Programowej tegorocznej edycji wydarzenia, któremu patronuje SocialPress, przyświecała idea redefinicji dotychczasowego paradygmatu poznawczego i przejście do nowoczesnej wieloźródłowej analizy strumieni danych behawioralnych i deklaratoryjnych.
Żyjemy obecnie w świecie, w którym dane o zachowaniach konsumenckich zbierane są na co dzień przez tysiące systemów. Odwiedziny, lajki i inne wirtualne ślady, uzupełniane są przez sygnały pochodzące ze świata rzeczywistego, z tysięcy czujników i urządzeń mobilnych. Internet jest dookoła nas, a nasz świat jest już światem cyfrowym. Interpretacja tej narastającej masy informacji wymaga redefinicji roli badacza. Konieczne jest zderzenie jego tradycyjnej wiedzy z wiedzą “data scientist”. – mówi Wojciech Ozimek, przewodniczący Rady Programowej Cyber 6.0 REDEFINE
W programie konferencji, pokazane zostaną wyzwania przed jakimi stoją obecnie eksperci consumer intelligence, data scientists i eksperci user experience oraz jakie proponują rozwiązania w badaniu zachowań konsumenta żyjącego na styku światów wirtualnego i realnego.
Jednak to zderzenie ról ma także drugą stronę. “Data scientist” bez warsztatu badawczego i wiedzy o tym, co “siedzi w głowie konsumenta” posiada jedynie bezwartościowy zbiór danych. Masa informacji bardzo często nie świadczy o ich jakości. Bardzo często mówi się dzisiaj o “Big Data” ale samo słowo “big” nie oznacza często nic, poza problemami do rozwiązania wynikającymi z nadmiaru i złożoności. – dodaje Wojciech Ozimek
Organizatorem Cyber 6.0 jest Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, platynowym partnerem konferencji jest Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, partnerem srebrnym jest Sotrender.
Konferencja odbędzie się 18 marca w Centrum Nauki Kopernik.
Więcej informacji: http://www.ptbrio.pl/cyber60/