reklama
Okrągła liczba fanów na Facebooku to bez wątpienia powód do dumy. To również doskonała okazja, aby w szczególny sposób podziękować swoim fanom za to, że nas wspierają i są z nami, bo przecież bez nich nasza marka nie miałaby szans powodzenia. Widok 5 tysięcy, 100 tysięcy albo miliona fanów na Facebooku to osiągnięcie, w które włożyliśmy ogrom pracy i czasu, czego efektem jest społeczność oddana naszej marce. “Okrągła liczba” fanów na Facebooku jest doskonałą okazją do zrobienia czegoś szczególnego. Dlatego podsuwamy Wam aż 10 pomysłów jak w kreatywny sposób świętować pracowicie zbudowaną społeczność.
1. Ciekawy kolaż
Zacznijmy od podstaw. Powszechnie znanym pomysłem, na podziękowanie naszym fanom jest stworzenie plakatu, rysunku albo kolażu. Jest to zdecydowanie jeden z najłatwiejszych sposobów, który zabiera niewiele czasu. Z jednej strony jest to rozwiązanie, które jest bardzo proste, ale z drugiej jednak strony jako że jest to pomysł powszechnie znany i dostępny, trzeba się naprawdę wysilić, aby to właśnie nasz post zwrócił uwagę fanów i zapadł im w pamięć. Kolaż powinien być ładnie zaprojektowany graficznie, kolorowy, zawierać element charakterystyczny dla naszej marki oraz element, który go wyróżni spośród miliona innych postów. Linie lotnicze Etihad wczoraj świętowały 2 miliony fanów na Facebooku, z tej okazji stworzyli specjalną mozaikę.
2. Ruchomy obraz
Jako że statyczne media społecznościowe dla niektórych użytkowników zaczynają być nudne, może warto postawić na ruchomy obraz, który wzbudzi większe zainteresowanie naszych obserwujących, a na dodatek jest on szczególnie premiowany przez algorytm Facebooka. Aby polepszyć doznania naszych fanów ruchomy obraz warto wzbogacić o elementy muzyczne oraz humorystyczne, które są zawsze mile widziane. W taki sposób marka Burberry podziękowała swoim 10 milionom fanom.
3. Kamień milowy
Kiedy osiągnęliśmy liczbę fanów, z której możemy być naprawdę dumni i mamy się czym pochwalić, wówczas warto to wydarzenie oznaczyć jako kamień milowy. Kamieniami milowymi na naszej osi czasu oznaczamy wydarzenia, które były bardzo ważne albo wręcz przełomowe dla naszej firmy – powstanie marki lub wprowadzenie nowego produktu. Aby dodać tak zwany “millestone” do naszej osi czasu należy wybrać opcję „Oferta, Wydarzenia” w górnej części osi czasu, a następnie kliknąć przycisk „Ważne wydarzenia” i wpisać tytuł, miejsce, datę oraz inne ważne szczegóły. Wówczas to wydarzenie będzie się zdecydowanie wyróżniać spośród pozostałych postów na naszej osi czasu.
4. Prezenty dla naszych fanów
Jak już ustaliśmy okrągła suma fanów jest powodem do dumy oraz do świętowania, zatem z tej okazji warto zrobić naszym fanom prezent. Pojawiają się tutaj dwie opcje. Pierwsza z nich to nasz produkt, który możemy podarować osobie, która jako na przykład tysięczna polubiła nasz fanpage. Jednak bardziej sprawiedliwym rozwiązaniem będzie zorganizowanie specjalnej promocji dostępnej dla wszystkich obserwujących. Wówczas na Facebooku możemy poinformować, że z okazji 15 tysięcy fanów na Facebooku dzisiaj obowiązuje zniżka 15% na całą kolekcję.
5. Specjalny konkurs
Z okazji osiągnięcia okrągłe liczby fanów ciekawym sposobem, który nagrodzi oraz dodatkowo zaangażuje naszych obserwujących jest zorganizowanie specjalnego konkursu. Tę drogę wybrała firma Volvo. Najpierw zapytali oni swoich fanów za co kochają markę Volvo, zebrali najciekawsze odpowiedzi i poprosił artystę Matta Johnstone’a, aby je zwizualizował na dużej kartce papieru. Plakat był później główną nagrodą dla osoby, która udzieliła najciekawszej odpowiedzi.
6. Film
Doskonałym pomysłem jest nagranie filmu. Filmu, w którym w ciekawy sposób poinformujemy naszych fanów, że właśnie jest nas 100 tysięcy na Facebooku. Pomysł ten doskonale zrealizował australijski McDonald, który na swoim Facebooku zgromadził milion fanów. W filmie opowiedzieli oni wszystkie swoje najciekawsze historie. Na przykład jak Jack opublikował post, w którym zadeklarował się, że zje tyle nuggetsów ile dostanie lajków pod wpisem. Dostał on ponad 3,5 tysiąca kciuków w górę! Jeśli mówimy już o poświęceniu fanów i ich miłości do marki nie można wspomnieć o filmie nagramy z okazji pierwszego miliona fanów ketchupu Heizn.
7. Piosenka
Jeśli pomysł podziękowania poprzez kolaż, ruchomy obraz albo film nas nie zadowala, wówczas możemy wybrać piosenkę. Jednak musi to być piosenka, która będzie stricte związana z naszą firmą albo sprytnie powiązana z naszym osiągnięciem. Od kogo w tym przypadku warto czerpać przykład? Portal Metro Lyricks z okazji 500 tysięcy fanów na swoim Facebooku przygotował dla nich 5 piosenek, które kojarzą się ze słowem „gold”. Jak złoto łączy się z muzyką? Zespół Metro Lyrics wytłumaczył to w następujący sposób – w przemyśle muzycznym kiedy artysta sprzeda odpowiednią liczbę płyt po kolei dostaje zaszczytne miano platynowej, srebrnej oraz złotej.
8. Coś naprawdę specjalnego
Jeśli osiągnęliśmy magiczny próg naszej upragnionej liczby fanów, wówczas warto zrobić coś naprawdę specjalnego i od serca dla naszych obserwatorów. W myśl zasady „jak się uczyć, to od najlepszych” warto sprawdzić co w tym przypadku zrobiła firma Porsche, Heineken oraz Vodafone. A zatem po kolei.
Porsche
Firma Porsche kiedy na swoim profilu na Facebooku osiągnęła swój pierwszy milion fanów, obecnie ma ich ponad 10 milionów, połączyła swoją miłość do samochodów oraz do swoich fanów. Firma swój kultowy model 911 oblepiła wszystkimi imionami i nazwiskami swoich fanów z czego oczywiście przygotowała film.
Heineken i uściski
Kolejną firmą, która przygotowała coś specjalnego dla swoich fanów jest firma Heineken. Marka pierwszemu milionowi swoich obserwatorów podziękowała przytulaniem. Uznała, że trzeba się im odpłacić czymś szczególnym i tak na ulicach Amsterdamu pojawiła się grupa kobiet w białych koszulkach z nadrukiem charakterystycznego niebieskiego kciuka, który trzyma zieloną butelkę.
Vodafon i karty sim
Trzecią firmą, która również bardzo się postarała, aby w szczególny sposób podziękować swoim fanom jest firma Vodafone. Operator telefonii komórkowej z okazji przekroczenia progu 100 tysięcy fanów przygotował film, w którym z 10 tysięcy kart sim stworzyli zabawną animację.
9. Podziękowania płynące z serca
Osiągnięcie szczególnego progu fanów na Facebooku jest doskonałą okazją, aby pokazać swoim fanom, kto stoi i kto tworzy markę, którą lubią. Kiedy firma Swarovski zebrała pierwszy milion fanów nagrała swoich pracowników, którzy w kilku językach powiedzieli coś od siebie. Dzięki temu obserwujący mogli się dowiedzieć jak na przykład wygląda Product Manager w firmie Swarovski oraz skąd pochodzi Brand Manager. Swarovski pokazał swoją “ludzką twarz” przez co jeszcze bardziej zacieśnił więzi ze swoimi fanami.
10. Szczególna okazja, szczególna rzecz
Sukces na Facebooku może być doskonałą okazją do wyprodukowania dedykowanej rzeczy. Z takiego założenia wyszedł klub piłkarski AC Milan, który jak zebrał 10 milionów fanów na Facebooku zaprojektował koszulki łączące logo klubu oraz 10 milionów lajków. Na początku sfotografowali się w nich piłkarze, a następnie fani mogli je zakupić na za 12 euro.
Jak widać na załączonych obrazkach marki prześcigają się w pomysłach jak podziękować swoim fanom za ich wsparcie. Niektóre przeznaczają na to ogromne sumy pieniędzy i tworzą kampanie, a niektóre wygrywają pomysłowością i prostotą. Jedno jest pewne, jeśli zobaczysz na swoim fanpage’u “okrągłą” liczbę fanów zastanów się jak im podziękować, że tworzą markę razem z Tobą.