X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

3 rewolucyjne zmiany na Facebooku

Facebook zaktualizował swoją politykę plików cookies i pracuje nad News Feedem, który użytkownik będzie mógł w pełni dostosowywać do swoich potrzeb. W ostatniej chwili pojawiła się jeszcze jedna, niepotwierdzona informacja- Messenger wprowadzi pełne szyfrowanie wiadomości.

3 rewolucyjne zmiany na Facebookufot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Sformułowanie “Facebook wprowadza zamiany” zaczyna być nad wyraz często używane. Nie ma tygodnia, aby największy na świecie serwis społecznościowy nie zapowiedział nowej funkcji, nowe narzędzie nie weszło w fazę testów, a nowa opcja nie miała swojej premiery. Oczywiście, niektóre modyfikacje są rewolucyjne, a niektóre kosmetyczne, ale wszystkie mają znaczenie. W tym tygodniu zespół Marka Zuckerberga zaskoczył nas trzykrotnie- wprowadził nową politykę plików cookies oraz pracuje nad News Feedem z podziałem na poszczególne kategorie tematyczne. Ostatnia zmiana, która dotyczy szyfrowania wiadomości przez Messengera i nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona.

1. Nowa polityka cookies na Facebooku

W weekend po zalogowaniu się na Facebooka, na górze strony pojawił się dodatkowy, niebieski pasek. Zawierał on informację o konieczności akceptacji plików cookies, albowiem polityka Facebooka w tej kwestii uległa sporej zmianie. Od teraz największy serwis społecznościowy będzie śledził poczynania w Internecie osób, które nawet nie mają założonego konta we wcześniej wspomnianym serwisie, a to wszystko ma na celu umożliwić wyświetlanie dobrze stargetowych reklam. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Facebooka, Audience Network czyli narzędzie, które zostało udostępnione marketerom dwa lata temu, obecnie zostało wzbogacone o kolejną funkcję. Jest nią możliwość prezentowania reklam osobom, które nie używają Facebooka albo nie są z nim połączeni. Zaś z informacji w artykule opublikowanym w serwisie Bankier, możemy się dowiedzieć, że Facebook będzie śledził ruch na stronach, które są połączone z Facebookiem na przykład poprzez możliwość zalogowania lub zarejestrowania za jego pomocą w zewnętrznym portalu.

2. News Feed z podziałem na kategorie

http://www.socialmediatoday.com/

http://www.socialmediatoday.com/

Następną bardzo ważną zmianą, która obecnie jest w fazie testów, jest nowy układ News Feedu. Na górze strony ma pojawić się dodatkowy pasek, na którym zostaną wyświetlone następujące kategorie – Sport, Telewizja i Filmy, Zabawne Treści oraz Muzyka. Są to kategorie, które będą segregować aktualności w News Feedzie. Co ma to na celu? Przede wszystkim dostarczenie większej ilości treści. Możliwość segregacji tematów nie ogranicza się jedynie do czterech, wcześniej wymienionych kategorii. Istnieje możliwość spersonalizowania i poszerzenia funkcji o takie rodzaje jak: Jedzenie, Polityka, a nawet Zdjęcia Selfie i wiele innych. Facebook wydał oficjalne oświadczenie, że nowość weszła w fazę testów. Jednak jak możemy przeczytać w artykule na portalu Social Media Today kilka dni temu zaczęła ona funkcjonować na terenie Australii. Niestety, nie wiadomo kiedy zostanie udostępniona dla wszystkich użytkowników.

3. Szyfrowanie wiadomości w Messengerze

W Internecie pojawiły się informacje, że Facebook w najbliższej aktualizacji aplikacji Messengera zamierza wprowadzić pełne szyfrowanie wiadomości. Taka wiadomość została podana przez portal Neowin, jednak nie została ona oficjalnie potwierdzona przez największy na świecie serwis społecznościowy. Taki ruch ze strony Facebooka byłby w pełni zrozumiały, w szczególności, że kilka miesięcy komunikator WhatsApp, który należy do Marka Zuckerberga, wprowadził tego typu zabezpieczenia.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail