reklama
Dlaczego na portalach społecznościowych pojawia się coraz więcej zdjęć pustych talerzy opatrzonych hashtagiem #JaStawiam? W ten nietypowy sposób UNICEF Polska zwraca uwagę na problem niedożywionych dzieci w południowej i wschodniej Afryce. Działania organizacji wspiera indaHash – platforma, która dzięki swojej nowej możliwości organizacji kampanii charytatywnych pro bono, skierowała zaproszenie do udziału w akcji do setek influencerów jednocześnie.
Do akcji UNICEF #JaStawiam włączyły się już znane osoby, lubiani kucharze, blogerzy, vlogerzy (m.in.: Magdalena Różczka, Tomasz Jakubiak, Mariusz Wlazły, Gimper, Kinga Paruzel, Paulina Chruściel, Blog Ojciec, Be you spirit, Makecookingeasier.com), a teraz dołączą do nich również setki popularnych użytkowników mediów społecznościowych, którzy otrzymali zaproszenie do udziału w akcji przez aplikację indaHash – międzynarodową platformę do automatyzacji współpracy z influencerami. Dzięki nowemu podejściu influencerzy nie tylko biorą udział w akcji, ale i angażują do tego miliony swoich fanów.
Pomoc influencerów
Skutki zmian klimatycznych w południowej i wschodniej Afryce spowodowały spadek produkcji żywności. Ponad milion dzieci potrzebuje natychmiastowego wsparcia. Grozi im śmierć z głodu. W odpowiedzi na krytyczną sytuację UNICEF Polska rozpoczął akcję – #JaStawiam, którą obecnie wsparł również indaHash. Zdarza Ci się opublikować zdjęcie swojego posiłku na Instagramie lub innej platformie? Nie wszyscy mogą pochwalić się tym, co dziś zjedli… W wielu regionach brakuje żywności, a ta trudna sytuacja najboleśniej dotyka najmłodszych.
Właśnie dlatego znane osoby i wielu digital influencerów zaproszonych przez indaHash do wsparcia akcji UNICEF udostępniają zdjęcie pustego talerza. Pokazują, że wystarczy przekazać swój jeden obiad (jego równowartość), aby uratować życie dziecka. Akcja #JaStawiam ruszyła 12 grudnia i już w tym samym dniu, 20 minut po opublikowaniu postu o akcji przez Gimpera, pojawiła się informacja o przeciążeniu serwerów. Fani youtubera, którego subskrybuje ponad milion osób, postanowili wesprzeć akcję, a ich zainteresowanie przedsięwzięciem przerosło najśmielsze oczekiwania. To nie pierwsza tego typy sytuacja, gdy twórcy internetowi włączają się w akcję charytatywną i w szybki sposób gromadzą ogromne kwoty na pomoc potrzebującym.
Akcje charytatywne realizowane jednocześnie z tysiącami popularnych użytkowników mediów społecznościowych to nowa możliwość wprowadzona przez indaHash. Użytkownicy aplikacji (obecnie ponad 140 tysięcy kont zarejestrowanych w 20 krajach) otrzymują w aplikacji zaproszenie do kampanii oznaczonej jako “charytatywna” oraz zadanie do wykonania (np. opublikuj zdjęcie pustego talerza i zachęć swoich fanów do wzięcia udziału w akcji #JaStawiam). Wynagrodzenie, które influencerzy standardowo otrzymują za publikacje dla marki, w przypadku akcji charytatywnej może wynosić 0 zł lub zostać w całości przekazane na dany cel charytatywny. Dzięki temu najbardziej wpływowi i angażujący użytkownicy social mediów nie tylko sami biorą udział w akcji i angażują do tego miliony swoich fanów, ale również bezpośrednio wspierają szczytny cel.
Jak dołączyć do akcji?
Włączenie się do akcji #JaStawiam jest bardzo proste:
- Udostępniamy zdjęcie swojego pustego talerza na Facebooku, Instagramie lub Twitterze, dodając #JaStawiam.
- Wartość naszego obiadu przekazujemy niedożywionym dzieciom w południowej i wschodniej Afryce, wpłacając darowiznę na unicef.pl/jastawiam.
- Na koniec oznaczamy troje naszych znajomych, inspirując innych do działania!
Akcja #JaStawiam organizowana przez UNICEF Polska jest częścią kampanii „Uratuj dziecko w Afryce”. Jej celem jest zebranie środków na zakup żywności terapeutycznej, wyposażenie ośrodków zdrowia w leki i sprzęt oraz szkolenie personelu medycznego w zakresie rozpoznawania i leczenia niedożywienia wśród dzieci w Angoli, Malawi, Nigerii, Nigrze, Zimbabwe.
#JaStawiam inspirowane jest akcją #DonateYourDinner zrealizowaną z ogromnym powodzeniem przez UNICEF Australia. W opracowaniu polskiej nazwy akcji i dotarciu do internautów wsparła UNICEF agencja Cape Morris. Zaangażowanie wielu najbardziej popularnych użytkowników mediów społecznościowych zapewnił indaHash – międzynarodowa platforma do automatyzacji współpracy z digital influencerami.
Więcej informacji o akcji na stronie: unicef.pl/jastawiam