![Facebook oznacza nieprawdziwe treści. To koniec manipulacji w social media? Facebook oznacza nieprawdziwe treści. To koniec manipulacji w social media?](https://socialpress.pl/wp-content/themes/stylebook/timthumb.php?src=https%3A%2F%2Fsocialpress.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Ffacebook-388078_1920.jpg&q=90&w=795&zc=1)
reklama
Już w poprzednim roku Facebook zapowiedział walkę z nieprawdziwymi treściami w sieci. Teraz zdecydował się ostrzegać swoich użytkowników przed niezweryfikowanymi artykułami. Fake news zostaną oznaczone specjalną plakietką z czerwonym wykrzyknikiem.
W najbliższych tygodniach Facebook przeprowadzi testy funkcjonalności raportowania fałszywych informacji w kilku różnych krajach. Artykuły, które zostaną zakwalifikowane przez organizacje Snopes.com i PolictFact jako potencjalnie nieprawdziwe, będą oznaczone adnotacją w postaci czerwonego wykrzyknika. Niestety, na tym jedynie się to skończy. Treść nie zostanie usunięta, a co więcej, dalej będzie mogła być udostępniana przez użytkowników. Stracą one jedynie priorytet, co znacznie zmniejszy ich zasięg. Ponadto Facebook liczy na wsparcie ze strony użytkowników, którzy będą zgłaszać informacje potencjalnie nieprawdziwe.
![](https://socialpress.pl/wp-content/uploads/2017/03/Oznaczenia-Facebooka-485x263.png)
Wpis Anny Merlan na Twitterze
Mechanizm w najbliższym czasie ma zostać wdrożony w kilku krajach. Problem polega przede wszystkim w określaniu, które treści mają na celu wprowadzenie czytelnika w błąd. Trudno niekiedy zweryfikować granicę pomiędzy satyrą a kłamstwem.