X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najwięksi reklamodawcy łączą siły w walce z seksizmem w reklamie

W ramach nowej inicjatywy ogłoszonej przez Unilever podczas Cannes Lions, czołowi reklamodawcy tacy jak m.in Johnson & Johnson, Procter & Gamble oraz Alibaba łączą siły w walce z seksizmem w reklamie. Jakie działania zostaną przed nich podjęte?

Najwięksi reklamodawcy łączą siły w walce z seksizmem w reklamiefot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Świat reklamy jest obecnie bardzo różnorodny i poddany wielu nowym trendom. Istnieją jednak pewne niezmienne tematy, które przyciągają uwagę i sprzedają. Należy do nich m.in seks oraz przedstawienie ról życiowych obu płci. Nierzadko jednak twórcy reklam kierują się stereotypami i seksizmem, w myśl którego mężczyźni i kobiety nie są sobie równi. Każdego dnia trafia do nas tysiące komunikatów, które mogą powodować utrwalanie szablonowego myślenia, dlatego też, jak donosi Huffington Post, w ramach Cannes Lions została ogłoszona nowa inicjatywa reklamodawców, której celem jest eliminacja seksizmu w reklamie.

Sojusz The Unstereotype Alliance został zawarty pomiędzy Unileverem, Johnson & Johnson, Procter & Gamble, Mattel and Diageo, Marsem, Alibabą, a także Facebookiem, Google, Twitterem i agencjami IPG oraz WPP. Inicjatorem pomysłu jest Unilever, który w ubiegłym roku wycofał własną reklamę z powodu odwołania do stereotypów. W odpowiedzi na głosy kobiet powstała nowa kampania “Magic”, która daje zupełnie nowe spojrzenie na ten temat i nakłania mężczyzn do odnalezienia “magii”.

Unilever jest producentem mnóstwa reklam i aktualnie podejmuje szereg działań analizujących portrety kobiet w przekazach reklamowych, aby zmienić stereotypy. W ramach sojuszu zaangażowane firmy miałaby podejmować analogiczne kroki. Inicjatywa skupia uwagę na zmianie ról kobiety i mężczyzny w społeczeństwie oraz dyskryminacji płciowej. Firma zakłada trzy cele planowanych działań: ukazywanie ról odnoszących się do aspiracji i szerszych osiągnięć, a nie obowiązków, utożsamianie postaci z osobami, które czują się autentyczne i charakterystyczne oraz reprezentowanie różnorodności oraz piękna w sposób przyjemny, będący pozytywnym źródłem samooceny.

Mimo kampanii takich jak na przykład Always #LikeAGirl czy Dove “Prawdziwe piękno”, w reklamie wciąż pojawiają się przestarzałe koncepcje oraz stereotypy na temat kobiet. Najczęściej pełnią one role gospodyni domowej lub matki, a ich rola jako kobiet biznesu schodzi na dalszy plan. Ubiegłoroczne badania Unilever wykazały, że tylko 3 procent reklam przedstawia kobiety jako liderki i menedżerki i aż 40 procent nie utożsamia się z wizerunkiem przedstawianym przekazach.

Obecnie jesteśmy świadkami zmian wartości społecznych i tego typu treści są coraz rzadziej tolerowane. Dzięki takim narzędziom jak media społecznościowe użytkownicy błyskawicznie reagują na obraźliwe treści i zachęcają do sprzeciwu wobec nich inne osoby. Reklamodawcy muszą więc być bardziej uważni i tworzyć komunikaty tak, aby jeden nieprzemyślany krok nie nadszarpnął znacznie ich wizerunku.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail