X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook testuje targetowanie na podstawie odwiedzin sklepu

Facebook z możliwością targetowania reklam na podstawie fizycznej obecności w sklepie czy kawiarni? Wygląda na to, że portal testuje obecnie rozwiązanie, które pomoże reklamodawcom efektywniej dotrzeć do zainteresowanych produktem.

Facebook testuje targetowanie na podstawie odwiedzin sklepufot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Światowy gigant testuje nową możliwość targetowania reklam. Jak donosi Social Media Today, po sieci krążą zrzuty ekranu Moshe’go Isaaciana, z których wynika, że reklamodawcy mogliby wybierać grupę odbiorców, która wcześniej fizycznie odwiedziła ich sklep/siedzibę. Tego typu dane byłyby prawdopodobnie zbierane na podstawie usług lokalizacyjnych, które pozwalają na zaproponowanie najbliższych punktów Wi-Fi. Dzięki temu umieszczający reklamy mieliby możliwość dotarcia do osób, które wykazały wyraźne zainteresowanie ich produktami w ciągu ostatnich 30 dni. Opcja ta mogłaby okazać się szczególnie przydatna kawiarniom i restauracjom, które dotarłyby do swoich gości z kolejnymi ofertami specjalnymi zachęcającymi do powrotu w ich progi.

fot. socialmediatoday.com

fot. socialmediatoday.com

Sam Facebook nie potwierdził oficjalnie doniesień, ale zarówno opublikowane screeny, jak i sama ścieżka rozwoju portalu wskazują na to, że tego typu rozwiązanie byłoby jak najbardziej możliwe. Dla reklamodawców i zainteresowanych kupnem produktów mógłby to być efektywny sposób dotarcia. Dbający o swoją prywatność użytkownicy mogą wykazywać jednak wątpliwości i czuć się osaczonymi treściami od marek, których lokalizacje odwiedzili.

Ciekawym przykładem wykorzystania informacji o lokalizacji jest Snapchat, który oferuje filtry adekwatne do miejsca, w jakim aktualnie się znajdujemy. Czy teraz także Facebook zwiększy w ten sposób dopasowanie reklam do odbiorców? Przekonamy się z pewnością już wkrótce.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail