reklama
20 listopada w Multikinie Złote Tarasy odbędzie się Imagination Day – wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Podczas niego 10 przedstawicielek branży kreatywnej, organizacji pozarządowych i szeroko rozumianego biznesu opowie uczestnikom o swoich zawodowych wyzwaniach, kreatywnych kampaniach reklamowych oraz tym, co je inspiruje.
Jedną z prelegentek jest Dorota Rakowska, Senior Marketing Manager w Samsung Electronics, która jest związana z rynkiem marketingu już od 18 lat. Obecnie jest szefową komunikacji mobilnych produktów w Samsung Electronics Polska i odpowiada za komunikację smartfonów oraz tabletów. Wcześniej realizowała projekty w ramach portfolio produktów IT oraz na rynku B2B. Jej misją jest demokratyzowanie technologii i realizuje ją z sukcesem poprzez edukowanie klientów, jak technologia może poprawiać jakość życia. Udało nam się zadać jej kilka pytań.
Monika Kuchta: Jak fakt, że nowe technologie poprawiają jakość naszego życia mogą wykorzystać marki?
Dorota Rakowska: Wykorzystując nowe technologie, marki powinny zadbać o maksymalizację komfortu swoich Klientów. Naszym ostatecznym celem jest zadowolony i zaopiekowany klient, któremu dajemy poczucie bezpieczeństwa z nasza marką. Bo taki użytkownik z nami zostanie, kolejny raz do nas wróci – przecież o to nam chodzi. A wszystkie operacyjne i technologiczne kwestie powinny spoczywać na barkach marek.
W jaki sposób powinniśmy tworzyć kampanie reklamowe, aby podbić serca konsumentów?
Każdy na swoją receptę na reklamy podbijające serca. Moja recepta: skupić się na człowieku, jego emocjach, prawdziwych historiach. Szczypta produktu – pokazać jak zmienia zachowanie naszego bohatera, jaką reakcje w nim wywołuje, jak poprawia jego życie. A na końcu – mieć odwagę skupić się na historii bohatera przez 25 sekund a prezentacji produktu przez 5 sekund, a nie odwrotnie.
Czy w reklamach z branży technologicznej, gdzie konkurencja jest bardzo duża, wszystkie chwyty są dozwolone? Myślę tutaj m.in. o najnowszej reklamie Note 8 odnoszącej się do Apple’a, o której było głośno.
Dozwolone jest wszystko co nie dyskredytuje i nie obraża konkurencji, a co najważniejsze nie mija się z prawdą, a reklama, o której Pani mówi w mojej ocenie spełnia wszystkie powyższe warunki.
Z jakimi wyzwaniami mierzy się obecnie branża reklamowa i co czeka nas w przyszłości?
Już od dłuższego czasu dużym wyzwaniem dla marketerów jest clutter komunikacyjny. Konsumenci często nie są w stanie wyłapać kto i o czym do nich mówi, są zarzucani informacjami, kierowanymi do nich bardzo przypadkowo. Nie czują się bezpiecznie, budują dystans do marek. Dużą nadzieję pokładam w precyzyjnym targetowaniu, i liczę na to, że w przyszłości (mówię to z perspektywy twórcy i odbiorcy) nasze komunikaty reklamowe serwowane przez wszystkie media będą najwyższej jakości i precyzyjnie odpowiedzą na potrzeby Klientów.
O czym opowie Pani podczas Imagination Day 2017?
Opowiem o kampaniach, które podbijają serca, o marzeniach które dzięki technologii mają szanse się spełnić i zaproszę na seans z wirtualna rzeczywistością.
Więcej informacji o wydarzeniu: imaginationday.pl
Portal SocialPress jest patronem medialnym wydarzenia.