X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook podpisał umowy z kolejnymi firmami muzycznymi

Światowy gigant podpisał kolejne umowy z trzema firmami muzycznymi, w ramach których użytkownicy Facebooka oraz Instagrama zyskają możliwość wykorzystania popularnych utworów. Z kim tym razem zawarto porozumienie?

Facebook podpisał umowy z kolejnymi firmami muzycznymifot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


W grudniu ubiegłego roku Facebook poinformował o podpisaniu umowy licencyjnej z Universal Music, w ramach której użytkownicy portalu, Instagrama oraz korzystający z Oculusa będą mogli używać zasobów wytwórni (wśród jej artystów znajdują się m.in. Taylor Swift, Lady Gaga, Coldplay, Metallica, Adele czy Jay-Z). Szczegóły umowy nie są znane, jednakże krok ten postrzegany jest jako wyjście naprzeciw trendom dotyczącym wideo i tym samym stanie się konkurencją dla serwisu YouTube. Szczególnie, że kilka dni wcześniej umowę z tą samą wytwórnią podpisał także wspomniany serwis wideo. Na początku stycznia popisano kolejną umowę o  podobnym charakterze, tym razem z Sony/ATV, do którego zalicza się Ed Sheeran, Sia czy Pink.

Trzech nowych partnerów

Jak się okazuje, to jednak nie koniec tego rodzaju wieloletnich współprac – jak informuje Adweek, firma nawiązała porozumienie także z Global Music Rights, czyli organizacją reprezentującą m.in. Pharrella Williamsa, Bruno Marsa, Drake’a czy Bruce’a Springsteena, HFA/Rumblefisha, która pomoże w optymalizowaniu identyfikacji utworów muzycznych, a także Kobalt Music Media, gdzie znajdziemy ponad 25 tysięcy autorów tekstów, w tym Paula McCartney’a, Elvis Presley’a, Maxa Martina czy Dave’a Grohl’a. O partnerstwach oficjalnie poinformowała Tamara Hrvinak, Head of Business Development and Partnerships Facebooka.

Podpisane przez Facebooka umowy mają na celu wspieranie społeczności muzycznych i jej twórców, gdyż jak zaznaczono, umowa przynosi korzyści finansowe twórcom utworów, a dla samego portalu stanowi ogromny krok w przód. Portal dostarczy użytkownikom nowych sposobów na wyrażanie siebie i pozwoli na tworzenie grup jeszcze bardziej skupionych wokół muzyki.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail