reklama
W grudniu ubiegłego roku Facebook poinformował o podpisaniu umowy licencyjnej z Universal Music, w ramach której użytkownicy portalu, Instagrama oraz korzystający z Oculusa będą mogli używać zasobów wytwórni (wśród jej artystów znajdują się m.in. Taylor Swift, Lady Gaga, Coldplay, Metallica, Adele czy Jay-Z). Szczegóły umowy nie są znane, jednakże krok ten postrzegany jest jako wyjście naprzeciw trendom dotyczącym wideo i tym samym stanie się konkurencją dla serwisu YouTube. Szczególnie, że kilka dni wcześniej umowę z tą samą wytwórnią podpisał także wspomniany serwis wideo. Na początku stycznia popisano kolejną umowę o podobnym charakterze, tym razem z Sony/ATV, do którego zalicza się Ed Sheeran, Sia czy Pink.
Trzech nowych partnerów
Jak się okazuje, to jednak nie koniec tego rodzaju wieloletnich współprac – jak informuje Adweek, firma nawiązała porozumienie także z Global Music Rights, czyli organizacją reprezentującą m.in. Pharrella Williamsa, Bruno Marsa, Drake’a czy Bruce’a Springsteena, HFA/Rumblefisha, która pomoże w optymalizowaniu identyfikacji utworów muzycznych, a także Kobalt Music Media, gdzie znajdziemy ponad 25 tysięcy autorów tekstów, w tym Paula McCartney’a, Elvis Presley’a, Maxa Martina czy Dave’a Grohl’a. O partnerstwach oficjalnie poinformowała Tamara Hrvinak, Head of Business Development and Partnerships Facebooka.
Podpisane przez Facebooka umowy mają na celu wspieranie społeczności muzycznych i jej twórców, gdyż jak zaznaczono, umowa przynosi korzyści finansowe twórcom utworów, a dla samego portalu stanowi ogromny krok w przód. Portal dostarczy użytkownikom nowych sposobów na wyrażanie siebie i pozwoli na tworzenie grup jeszcze bardziej skupionych wokół muzyki.