reklama
Niespełna rok temu Instagram dał nam możliwość udostępniania reklam w sekcji Stories, którą tak pokochali użytkownicy. Teraz informuje o kolejnej nowości – reklamodawcy będą mogli uruchomić w relacjach na Instagramie reklamy karuzelowe.
Relacje w Stories odniosły ogromny sukces. Ponad 300 milionów użytkowników udostępnia i ogląda je w aplikacji. Wygląda na to, że na skutek tego twórcy Instagrama zdecydowali się na rozszerzenie możliwości reklamowych i wprowadzenie karuzeli. Odniosły one sukces na smartfonach i m.in. na Facebooku i w instagramowym news feedzie. Dzięki temu marki będą mogły w przekazach reklamowych opowiedzieć historię lub po prostu przekazać więcej za pomocą zdjęć lub filmów. Pozwoli to na jeszcze lepsze dotarcie do swoich odbiorców, którzy chętnie odtwarzają Stories.
Trzy elementy w karuzeli
Na chwilę obecną reklamodawcy będą mogli w ramach tej opcji zamieścić trzy elementy, jednak nie wykluczone, że w przyszłości zostanie to rozwinięte. Wedle informacji udostępnionych przez Social Media Today maksymalna długość jednego elementu w poście sponsorowanym nie ulegnie zmianie – dalej będzie wynosić 15 sekund dla filmu i 5 sekund dla zdjęcia, jednakże po wprowadzeniu wspomnianych trzyelementowych karuzel, czas ten będzie mógł być potrojony. Reklamodawcy będą mieli więc możliwość udostępniania treści w formie sekwencji.
Co oznacza to dla odbiorców?
Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie Instagrama, dzięki GIF-om, filtrom i naklejkom, relacje zmieniły sposób prezentowania siebie i swoich treści w aplikacji. Z perspektywy indywidualnego użytkownika wprowadzenie takiego formatu może sprawić, że reklamy w Stories staną się bardziej irytujące i zakłócą odbiór relacji znajomych. Możliwe będzie jednak przesunięcie ich do tyłu lub do przodu, jak w przypadku standardowych relacji. Uruchamiającym reklamy w aplikacji daje to z kolei znacznie więcej swobody i wzbogaci ich narrację. Może także wiązać się z koniecznością przemyślenia możliwie najbardziej angażującej treści dla kilkuelementowego komunikatu.
Pierwsze karuzele już dostępne w Stories
W rozmowie z przedstawicielami serwisu WeRSM, Susan Rose, Dyrektor ds. Marketingu Produktów powiedziała, że format ten był bardzo pożądany przez samych udostępniających reklamy, których notabene jest już na Instagramie ponad 2 miliony. Na chwilę obecną rozpoczęto udostępnienia owej funkcji w wąskim gronie reklamodawców – jest ona testowana m.in. przez Coca-Colę, Renaulta, GAP’a, Netlixa czy Paramount. Wkrótce pojawi się więcej informacji na temat tego, kiedy będą one dostępne na szerszą skalę.