X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Nowy format reklamowy w Instagram Stories

Instagram poinformował o wprowadzenie reklam karuzelowych w Stories. Wkrótce reklamodawcy będą mogli udostępniać treści przy wykorzystaniu aż trzech multimediów. Już teraz korzystają z tego Coca-Cola, Renault czy GAP.

Nowy format reklamowy w Instagram Storiesfot. bank zdjęć unsplash.com

Niespełna rok temu Instagram dał nam możliwość udostępniania reklam w sekcji Stories, którą tak pokochali użytkownicy. Teraz informuje o kolejnej nowości – reklamodawcy będą mogli uruchomić w relacjach na Instagramie reklamy karuzelowe.

Relacje w Stories odniosły ogromny sukces. Ponad 300 milionów użytkowników udostępnia i ogląda je w aplikacji. Wygląda na to, że na skutek tego twórcy Instagrama zdecydowali się na rozszerzenie możliwości reklamowych i wprowadzenie karuzeli. Odniosły one sukces na smartfonach i m.in. na Facebooku i w instagramowym news feedzie. Dzięki temu marki będą mogły w przekazach reklamowych opowiedzieć historię lub po prostu przekazać więcej za pomocą zdjęć lub filmów. Pozwoli to na jeszcze lepsze dotarcie do swoich odbiorców, którzy chętnie odtwarzają Stories.

Trzy elementy w karuzeli

Na chwilę obecną reklamodawcy będą mogli w ramach tej opcji zamieścić trzy elementy, jednak nie wykluczone, że w przyszłości zostanie to rozwinięte. Wedle informacji udostępnionych przez Social Media Today maksymalna długość jednego elementu w poście sponsorowanym nie ulegnie zmianie – dalej będzie wynosić 15 sekund dla filmu i 5 sekund dla zdjęcia, jednakże po wprowadzeniu wspomnianych trzyelementowych karuzel, czas ten będzie mógł być potrojony. Reklamodawcy będą mieli więc możliwość udostępniania treści w formie sekwencji.

Co oznacza to dla odbiorców?

Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie Instagrama, dzięki GIF-om, filtrom i naklejkom, relacje zmieniły sposób prezentowania siebie i swoich treści w aplikacji. Z perspektywy indywidualnego użytkownika wprowadzenie takiego formatu może sprawić, że reklamy w Stories staną się bardziej irytujące i zakłócą odbiór relacji znajomych. Możliwe będzie jednak przesunięcie ich do tyłu lub do przodu, jak w przypadku standardowych relacji. Uruchamiającym reklamy w aplikacji daje to z kolei znacznie więcej swobody i wzbogaci ich narrację. Może także wiązać się z koniecznością przemyślenia możliwie najbardziej angażującej treści dla kilkuelementowego komunikatu.

Pierwsze karuzele już dostępne w Stories

W rozmowie z przedstawicielami serwisu WeRSM, Susan Rose, Dyrektor ds. Marketingu Produktów powiedziała, że format ten był bardzo pożądany przez samych udostępniających reklamy, których notabene jest już na Instagramie ponad 2 miliony. Na chwilę obecną rozpoczęto udostępnienia owej funkcji w wąskim gronie reklamodawców – jest ona testowana m.in. przez Coca-Colę, Renaulta, GAP’a, Netlixa czy Paramount. Wkrótce pojawi się więcej informacji na temat tego, kiedy będą one dostępne na szerszą skalę.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail