X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Twitter rozprawia się ze spamem i botami

Twitter podejmuje stanowcze kroki w walce z niechcianymi treściami i botami. Serwis zmienia swoje zasady i podejmuje wysiłki w celu zapewniania jeszcze większego bezpieczeństwa swoim użytkownikom.

Twitter rozprawia się ze spamem i botamifot. bank zdjęć pixaby.com

reklama


Boty i zautomatyzowane konta przysporzyły w ostatnim czasie sporo problemów portalom społecznościowym. Prawdopodobieństwo wpływania na wyniki wyborów czy fałszywi fani to zjawiska, z jakimi muszą mierzyć się światowi giganci. Kilkanaście godzin temu Twitter zajął się usuwaniem potencjalnych botów, czego efektem czego był hashtag #TwitterLockedOut oraz wiele zrzutów ekranu od użytkowników, którzy dostrzegli spektakularne, kilkutysięczne spadki liczby followersów lub zostali zablokowani z powodu “nietypowej aktywności” czy też “automatycznych zachowań”. Niedługo po tym poinformowano, że serwis zmienia nieco zasady i prezentuje wskazówki dla programistów, dzięki którym zniwelowany ma zostać spam w aplikacji.

Twórcy serwisu w oficjalnym komunikacie deklarują, że bezpieczeństwo i wolność od niechcianych treści jest dla nich priorytem, a wszelkie formy automatyzacji, które miałyby pomóc w rozpowszechianiu tego typu materiałów są zabronione. Już w styczniu poinformowano, że podjęte zostaną działania i zmiany m.in. na TweetDecku i w Twitter API, które ograniczą użytkownikom zdolność możliwości koordynowania działań na wielu kontach. Teraz poinformowano o nowych zasadach dla korzystających z API Twittera, które będą obowiązywały na tym obszarze.

Wedle nich niedozwolone będzie:

  • wysyłanie identycznych lub bardzo zbliżonych treści do wielu kont,
  • udostępianie wpisu z kilku profili w tym samym czasie lub kolejkowanie ich w zaplanowanych publikacjach,
  • masowe polubienia, komentarze i retweety,
  • wszelkie formy automatyzacji działań w serwisie, takie jak planowanie postów o identycznej lub podobnej treści np. z wybranych hashtagiem, by sztucznie je wypromwować i znaleźć się w trendach; W tym celu dostosowano TweetDecka, za pomocą którego użytkownicy nie będą mogli już tweetować, retweetować lub lajkować za pomocą wielu kont.

Wyjątkiem od tych zasad będą aplikacje publikujące lub udostępniające informacje pogodowe, alarmowe lub inne usługi o dużym znaczeniu dla społeczności (np. informujące o trzęsieniach Ziemi lub tsunami). W innych przypadkach, aby nie łamać regulaminu i zasad Twittera, konieczne będzie dostosowanie się wszystkich dostarczających tego typu usługi oraz użytkowników do powyższych zasad do 23 marca 2018 roku.

Nie przestrzeganie ich będzie wiązało się z działaniami ze strony serwisu, a nawet zawieszeniem powiązanych aplikacji i kont. Jak podaje Verge, konta, które będą podejrzane o naruszanie warunków korzystania z niego będą proszone np. o potwierdzenie numeru telefonu, aby sprawdzić, czy stoi za nimi człowiek. W ten sposób serwis chce wyprzedzić złośliwe oprogramowania i zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo. Szczególnie, że wedle udostępnionych w ubiegłym miesiącu informacji, od czerwca 2017 roku Twitter usuął ponad 220 tysięcy aplikacji, które naruszały zasady i były odpowiedzialne za ponad 2,2 miliarda niskiej jakości tweetów.

Czytaj więcej: Zakup obserwujących w social media – miliony fałszywych kont na Twitterze

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail