reklama
Ostatni czas jest dla Facebooka niełatwym, bowiem jest on pod nieustannym ostrzałem mediów i użytkowników. Korzystający z serwisu głośno i wyraźnie wyrażali swoje niezadowolenie z afery Cambridge Analytica, o czym świadczy akcja #deletefacebook, i poddawali po wątpliwość bezpieczeństwo danych oraz trudność w znalezieniu ustawień prywatności. Dlatego też Facebook, poza usunięciem nadużyć, postanowił ułatwić użytkownikom zarządzanie ich danymi i wzmocnić zasady prywatności.
Łatwiejszy dostęp do ustawień
Krokiem, który ma się do tego przyczynić jest m.in. modyfikacja wyglądu ustawień prywatności, aby było łatwiej nam je znaleźć. Jak czytamy w komunikacie, menu dla urządzeń mobilnych zostało przeprojektowane, uproszczone i zaaranżowane, aby było lepiej widoczne. Ustawienia prywatności będą zaś widoczne w jednym miejscu, a nie jak dotąd na ponad 20 różnych ekranach.
Opcja Prywatność – skróty
Co więcej, osoby korzystające z Facebooka będą teraz miały łatwiejszy dostęp do ustawień prywatności, bezpieczeństwa i reklam. W menu „Opcja Prywatność – skróty” znalazły się przystępne wyjaśnienia tego jak działają poszczególne funkcje, takie jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe czy preferencje reklamowe. Zarządzanie danymi będzie dzięki temu jeszcze prostsze, a my zyskamy jeszcze większą kontrolę nad informacjami o nas, tym, jakie treści reklamowe do nas trafiają oraz kto widzi udostępniane przez nas wpisy.
Narzędzia do przeglądania, pobierania i usuwania swoich danych
Przeprojektowano także menu dostępu do swoich danych, które pozwala wygodnie przeglądać, pobierać i usuwać różne informacje udostępnione w przeszłości na Facebooku, w tym posty, zdjęcia, reakcje, historię wyszukiwania czy dodane kontakty. W każdej chwili możliwe jest pobranie ich kopii.
Facebook deklaruje także, że jego obowiązkiem jest informowanie użytkowników o tym, w jaki sposób zbierane i wykorzystywane są dane w takim języku, aby był dla każdego zrozumiały. W nachodzących tygodniach mają pojawić się więc aktualizacje warunków korzystania z serwisu, w których pojawią się zobowiązania Facebooka w stosunku do użytkowników. Wtedy też dowiemy się więcej na temat apisów dotyczących samych danych – po współpracy z ekspertami prywatności, regulatorami i ustawodawcami zaktualizowane zostaną związane z tym zasady, aby były jeszcze bardziej przejrzyste.