reklama
W obliczu afery związanej z Facebookiem wielu użytkowników mediów społecznościowych, jak i specjalistów social media marketingu zastanawiało się jakie miejsce mogłoby stanowić alternatywę dla serwisu Zuckerberga. W wielu przypadkach typowano LinkedIna, który pozwala na budowanie kontaktów biznesowych. Niedziwnym jest więc, że jego twórcy poszukują sposobów na jeszcze lepsze łączenie użytkowników i dostarczanie im wartościowych treści. Jednym z nich miałaby być hashtagi.
Sugerowane znaczniki
Okazuje się bowiem, że LinkedIn testuje wśród niewielkiej części użytkowników opcję dodawania do udostępnianych wpisów znaczników. Nie wiadomo jak liczna jest testowa grupa użytkowników, jednakże jak czytamy na The Next Web, serwis sugeruje osobom dodającym aktualizacje z kont osobistych zamieszczenie hashtagów, aby dotrzeć do odpowiednich osób.
So, LinkedIn forces me to use hashtags in my updates now??? pic.twitter.com/T1s6XJTmzH
— Sjamilla (@Sjamilala) 5 kwietnia 2018
Serwis potwierdza testy
Test tejże funkcji został potwierdzony przez przedstawicieli portalu na Twitterze. W zamierzeniu ma on pomóc “lepiej zrozumieć wartość używania hashtagów w postach” oraz “pomóc członkom serwisu w odkrywaniu i dołączanie do odpowiednich konwersacji”.
Hi Lexy – We are running a small test to better understand the value of using hashtags in posts to help members discover and join relevant conversations. -DAN
— LinkedIn Help (@LinkedInHelp) 6 kwietnia 2018
Co na to użytkownicy?
Na chwilę obecną wydaje się, że sami testujący, jak i inni użytkownicy serwisu są dość sceptycznie nastawieni do tego pomysłu – być może dlatego, że z pierwszego zrzutu ekranu udostępnionego na Twitterze wynika, że dodanie znacznika byłoby obowiązkowe. Warto pamiętać jednak, że tego typu działania to nieustanne poszukiwanie sposobów na interakcję i docieranie do ciekawego contentu, a w przypadku innych serwisów znaczniki okazały się popularne i pomocne. Nie wiemy jednak, jak będzie tutaj i czy w ogóle funkcja zostanie oficjalnie wprowadzona.