reklama
Artykuł stworzony przez firmę Hycom
8 kwietnia Klienci nju mobile poznali nową odsłonę strony internetowej marki.
„W swoim DNA marka nju mobile ma wpisane znoszenie ograniczeń i limitów. Nasi Klienci lubią odważne i innowacyjne rozwiązania. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom stworzyliśmy nowoczesny portal. Zmiany, które wprowadziliśmy nie tylko dotyczą frontu strony, ale też dotykają optymalizacji procesów, sposobu dostarczania rozwiązań i wykorzystanych technologii. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby doświadczenie użytkowników z marką nju mobile było spójne w każdym kanale komunikacji. Projektowaliśmy zmiany w oparciu o proces User Centered Design, stawiający potrzeby naszych użytkowników w punkcie centralnym zmian. Dzięki temu już we wczesnych fazach testów nowych rozwiązań odnotowaliśmy wzrost konwersji” – mówi Adam Skręt, Dyrektor Rozwoju Online w Orange Polska. Zmiany strony nju mobile projektował i wdrażał Hycom.
Nowy sposób dostarczania doświadczeń użytkownika
Towarzysząca zmianom portalu idea stworzenia jednolitego doświadczenia użytkownika zaowocowała także stworzeniem przez Hycom Design Systemu dla marki nju mobile.
„To kluczowe narzędzie budowania spójnego wizerunku w sieci. Podczas realizacji tego projektu bazowaliśmy na najlepszych, stosowanych na całym świecie praktykach w budowaniu Design System” – podkreśla Mariusz Podogrocki z Hycom.
Wypracowanie Design Systemu marki nju mobile pozwoliło stworzyć zbiór wszystkich kluczowych obiektów interfejsu użytkownika wraz z ich szczegółowym opisem. To rozwiązanie pozwoliło m.in. określić zasady stosowania wszystkich opisanych elementów (dotyczy to również zastosowania elementów z uwzględnieniem dostępności dla osób z problemami motorycznymi lub wadami wzroku). Zebranym charakterystykom często towarzyszą też kody źródłowe elementów graficznych. Design System pozwala na zachowanie spójnego wizerunku marki nju.
Optymalizacja procesu
Wdrożenie zmienionej odsłony strony njumobile.pl i implementacja nowego Design Systemu przebiegły w sposób sprawny dzięki połączeniu prac nad powstaniem nowego portalu z wypracowaniem nowych standardów doświadczeń użytkowników. „Marka nju mobile jest przede wszystkim marką otwartą na zmiany, a w szczególności innowacje. Dotyczy to zarówno stosowanych technologii, jak również metod prowadzenia projektu. Pracując nad zmianą njumobile.pl zależało mi przede wszystkim na świeżych pomysłach i profesjonalnym zespole, któremu mogłam zaufać. Prowadziliśmy projekt w oparciu o metodykę agile, dzięki czemu żywo reagowaliśmy na zmienne trendy na rynku.” – mówi Monika Chudzik, Kierownik Projektu w Orange Polska.
„Wspólnie z zespołem stworzyliśmy przejrzysty, lekki i nowoczesny design, poprawiając tym samym doświadczenia naszych użytkowników. Opracowany i wdrożony Design System pozwolił nam znacząco przyspieszyć pracę i ułatwić zadania projektantom, a jednocześnie zachować całkowitą spójność wszystkich elementów stosowanych na stronie. Zależało nam również na tym, aby ścieżki zakupowe były dla naszych użytkowników intuicyjne i proste. Dlatego też wprowadziliśmy konwersacyjny proces zakupowy usprawniający zakupy. Szeroki zakres wprowadzonych zmian, a przede wszystkim wiele usprawnień, które udało się nam wdrożyć, znacząco wpłyną na poprawę doświadczeń naszych użytkowników. Badamy reakcje użytkowników od wdrożenia nowej strony i już wiemy, że użytkownicy doceniają nasze starania i chętniej korzystają z nowych rozwiązań.” – dodaje Monika Chudzik.
Kluczową rolę we wdrożeniu zmian miał również partner techniczny – Hycom, który czuwał nad całością procesu – od momentu pierwszych projektów aż po wdrożenie nowej strony.
„Pracujemy w oparciu o metodologie zwinne, dzięki temu dostosowywaliśmy projekt zmian do oczekiwań użytkowników. Równoległe prowadzenie prac nad nową odsłoną portalu oraz Design Systemem dla nju mobile pozwoliły nam badać proponowane zmiany i wprowadzać kolejne elementy w krótkich iteracjach. Dzięki temu projektowanie w obu obszarach pozwoliło nam osiągnąć maksymalną spójność, dokładność i przewidywalność kolejnych elementów. W konsekwencji stworzony interfejs możemy dynamicznie rozwijać i modyfikować wraz ze zmieniającymi się trendami i wymogami rynku” – opowiada Łukasz Wakuła z Hycom.
Innowacje technologiczne i wzrost konwersji
Badania i analiza potrzeb użytkowników w zakresie korzystania z portalu na urządzeniach mobilnych stały się przyczyną opracowania innowacyjnego interfejsu mobilnego – hyMate. „Celem wdrożenia hyMate było ułatwienie użytkownikom dokonywania zakupów na urządzeniach mobilnych. Zależało nam przede wszystkim na uproszczeniu złożonych procesów, jak m.in. check-out czy formularze, które zastąpiliśmy rozwiązaniami znanymi z botów. Teraz przypominają rozmowę, a nie skomplikowany krok w procesie zamówienia.” – opowiada Łukasz Felsztukier z Hycom.
Pierwszy krok do stworzenia hyMate stanowiła analiza procesu zamówienia i próba odtworzenia go w postaci zwyczajnej rozmowy. Przygotowane prototypy rozwiązania po zintegrowaniu z istniejącym systemem zamówień zostały przetestowane. „Przekierowaliśmy niewielką część ruchu z urządzeń mobilnych na model konwersacyjny. Już pierwsze wyniki pokazały nam, jak powinniśmy zoptymalizować interfejs pod kątem UX.” – dodaje Felsztukier. Po wprowadzeniu wszystkich usprawnień konwersja znacząco wzrosła, przekraczając poziom odnotowywany przed wdrożeniem nowego rozwiązania. Rozwiązanie stale poddawane jest badaniom i testom – wszystko po to, aby poziom satysfakcji użytkowników był jak największy.
Wdrożenie nowego serwisu njumobile.pl jest przykładem nowoczesnego podejścia marki do potrzeb użytkowników. Dzięki temu, że to właśnie użytkownicy – ich potrzeby, oczekiwania oraz satysfakcja – stają się motorem napędowym zmian, nju mobile pokazuje klientom, że jest nowoczesną i dynamiczną marką. Entuzjastyczne reakcje użytkowników najlepiej potwierdzają stale rosnące wyniki (m.in. konwersja).
Artykuł stworzony przez firmę Hycom