reklama
Bitmoji, czyli spersonalizowane avatary, które znane są szczególnie ze Snapchata pozwalają użytkownikom na zilustrowanie siebie i komunikację wizualną. Okazuje się, że podobnie jak w przypadku filtrów 3D czy Stories, Facebook inspiruje się aplikacją z duszkiem i pracuje nad wprowadzeniem podobnej opcji u siebie.
Jak donosi TechCrunch, jeden z programistów zauważył w kodzie aplikacji Facebooka na Androida niezrealizowaną oficjalnie funkcję, która umożliwi użytkownikom tworzenie spersonalizowanych naklejek, czyli opcji podobnej do wspomnianego już Bitmoji, i używanie ich w komentarzach oraz na Messengerze. Najprawdopodobniej korzystający z serwisu mieliby opcję wyboru koloru skóry, włosów, fryzury czy rysów twarzy lub też aplikacja sama, na podstawie zdjęć, generowałaby dla nich postacie.
W rozmowie z przedstawicielem serwisu TechCrunch Facebook potwierdził, że pracuje nad avatarami wskazując, że “poszukuje innych sposobów, aby pomóc ludziom wyrażać siebie w serwisie”. Funkcja ta jest jednakże we wczesnym etapie rozwoju i nie wiadomo, kiedy rozpoczną się jej testy na szeroką skalę.
‘Facebook Avatars’ is its new clone of Snapchat’s Bitmoji https://t.co/FyaAF2PC7s by @joshconstine pic.twitter.com/ThqLOOBcTo
— TechCrunch (@TechCrunch) 8 maja 2018
Trudno również na tym etapie rozważać, czy funkcja zostałaby przyjęta z entuzjazmem, czy też nie, bo jak dotąd niewiele wiemy o jej dokładnym sposobie działania. Pojawiają się jednak przypuszczenia, że avatary mogłyby być w jakiś sposób powiązane z technologią rozpoznawania twarzy. Szczególnie, że podczas drugiego dnia konferencji F8 pokazano zapowiedź technologii, która wykorzystuje zdjęcia do odwzorowania czyjejś twarzy w VR, a nawet wykrywania gestów i mimiki tejże osoby, aby j animować.