reklama
Jak podaje WERSM za AllFacebook.de, wedle doniesień użytkowników Facebook testuje “Branded Content Matching”, czyli wyszukiwarkę, która pomoże w nawiązaniu współpracy marek i influencerów oraz tworzeniu treści sponsorowanych. Pojawiają się więc podejrzenia, że byłby to pierwszy krok Facebooka w stronę influencer marketingu. Dzięki temu łączenie marek z liderami opinii i tworzenie wspólnych kampanii w serwisie byłoby łatwiejsze. Jak miałoby działać narzędzie?
Wyszukiwanie influencerów
AllFacebook.de udostępniło zrzuty ekranu, na których możemy zobaczyć, jak wyglądałoby najpewniej narzędzie. Z informacji udostępnionych przez serwis wynika, w ramach Branded Content Matching użytkownicy mogliby odnaleźć twórców o odpowiednim wpływie na swoją grupę docelową.
Wyszukiwanie influencerów miałoby być podzielone na dwa etapy. Za pomocą wyszukiwarki moglibyśmy przede wszystkim odnaleźć twórców, którzy już mogą pochwalić się wpływem na daną grupę docelową naszej kampanii. W kolejnym etapie możliwe byłoby zawężenie wyszukiwania i ustawienie odpowiednich parametrów.
Listy wpływowych twórców
Co ciekawe, możliwe byłoby również tworzenie list wpływowych osób dla każdej planowanej kampanii. Oprócz nazw influencerów zobaczylibyśmy także liczbę obserwatorów, zaangażowanie oraz liczbę wyświetleń materiałów wideo danego twórcy.
Znajdujące się z boku listy przyciski pozwoliłyby na szybkie wykluczenie twórców z listy lub wyświetlenie ich portfolio, czyli m.in. kanałów społecznościowych, na których są aktywni. Oznacza to bowiem, że sami liderzy opinii zainteresowani korzystaniem z narzędzia musieliby stworzyć swoje portfolio.
Sugerowani liderzy opinii
Autorzy wpisu na AllFacebook.de sugerują także, że w panelu miałaby znaleźć się także opcja sugerowanych influencerów, której jednak nie udało się uchwycić na zrzucie ekranu. Wedle przypuszczeń znalazłyby się na niej profile dopasowane do naszych fanów.
Taki krok ze strony Facebook byłby przełomowy, nie wiadomo jednak jacy partnerzy mieliby dostęp do narzędzia, jak miałby przebiegać dalszy proces łączenie z influencerem po jego odnalezieniu oraz kiedy narzędzie miałoby zostać oficjalnie udostępnione. Pozostaje nam więc śledzić rozwój sytuacji i wyczekiwać kolejnych informacji.