reklama
Google poinformowało dziś o zmianie nazw swoich produktów i towarzyszących im rozwiązań. Pomogą one reklamodawcom i wydawcom wybrać właściwe sposoby dla ich działalności, tak aby dostarczanie wartościowych, godnych zaufania reklam gwarantujących pozytywne doświadczenia dla konsumentów na wszystkich urządzeniach i we wszystkich kanałach było jeszcze łatwiejsze.
W ramach tej zmiany udostępnione zostaną też nowe rozwiązania, aby pomóc reklamodawcom zacząć stosować Google Ads i usprawnić współpracę pomiędzy zespołami zajmującymi się marketingiem internetowym.
Google AdWords zmienia się w Google Ads
Nowe Google Ads reprezentują pełną gamę możliwości reklamowych, które oferowane są już od dzisiaj na Google.com i innych usług, stronach partnerów oraz w aplikacjach – po to, aby pomóc marketerom w kontakcie z miliardami osób, które szukają odpowiedzi w wyszukiwarce, oglądają filmy na YouTube, znajdują nowe miejsca na Mapach, odkrywają aplikacje w Sklepie Play, przeglądają treści w sieci i wiele więcej.
Dla małych firm udostępniono nowy typ kampanii w Google Ads, który sprawia, że rozpoczęcie korzystania z reklam w sieci jest jeszcze łatwiejsze niż kiedykolwiek. Technologia uczenia maszynowego zastosowana w Google Ads pomoże małym przedsiębiorcom uzyskać zadowalające rezultaty bez konieczności inwestowania dużej ilości czasu – tak aby mogli skupić się na prowadzeniu biznesu.
Ściślejsza współpraca z Google Marketing Platform
Firma udostępnia także rozwiązanie, które przyczyni się do silniejszej współpracy zespołów marketingu poprzez ujednolicenie naszych produktów DoubleClick i Google Analytics 360 Suite w ramach jednej marki: Google Marketing Platform.
Wedle marketerów, stosowanie technologii reklamowej i analitycznej jednocześnie przynosi korzyści takie jak lepsze zrozumienie klientów i lepsze rezultaty. Google Marketing Platform pomaga marketerom osiągnąć ich cele poprzez wykorzystanie istniejących połączeń pomiędzy Google Analytics 360 Suite i DoubleClick Digital Marketing. Platforma pomaga im planować, kupować, mierzyć i optymalizować media cyfrowe oraz doświadczenia użytkownika w jednym miejscu.
Udostępniono także usługę Display & Video 360 jako część Google Marketing Platform. Produkt ten zawiera funkcje z DoubleClick Bid Managera, Campaign Managera oraz Studio & Audience Center, aby umożliwić zespołom kreatywnym, mediowym i agencjom współpracę oraz realizację kampanii reklamowych end-to-end w jednym miejscu.
Google Ad Manager: ujednolicona platforma
Google zauważyło także, że zmienił się sposób w jaki wydawcy monetyzują swoje treści. Razem z użytkownikami poszukującymi treści na różnych ekranach i rosnącymi potrzebami reklamodawców co do wykorzystania modelu programmatic, wydawcy potrzebują możliwości zarządzania swoimi produktami prościej i efektywniej. Dlatego w ciągu ostatnich trzech lat pracowano nad połączeniem DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange w kompletną i jednolitą platformę programmatic pod nową nazwą – Google Ad Manager.
Dzięki tej zmianie firma może zrobić dla swoich partnerów jeszcze więcej – ich zyski wzrosną w wydajniejszy sposób, niezależnie od tego czy użytkownicy oglądają filmy, grają w gry, angażują się w prezentowane treści czy zajmują się inną czynnością, poprzez którą reklamodawcy chcą do nich trafić.
Nowe produkty, czyli Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Manager będą dostępne w ciągu najbliższego miesiąca.
Źródło: Google Blog Polska