reklama
Instagram poinformował oficjalnie, że od teraz możliwość oznaczania produktów w aplikacji jest dostępna nie tylko na głównym kanale, ale i w Stories. Oznacza to, że użytkownicy zobaczą w relacjach ikony z torbami na zakupy, które pozwolą nam na zobaczenie szczegółów o danym przedmiocie. Dzięki temu użytkownicy mogą nabywać produkty zarówno od marek takich jak Adidas i Aritzia, ale i Louis Vuitton.
Zakupy na Instagramie
Testy funkcji zakupów na Instagramie rozpoczęły się już dwa lata temu. Pierwotnie mogło skorzystać z niej jedynie 20 partnerów, jednakże po czasie wprowadzono ją na szeroką skalę. Obecnie jest ona istotnym elementem profili marek posiadających sklepy internetowe, a także influencerów. Dodatek ten wspiera sprzedaż produktów za pomocą aplikacji. W Polsce funkcja ta dostępna jest od kwietnia.
Jak się okazuje, kupujący na Instagramie są doświadczeni – korzystają z aplikacji, by odnaleźć najnowsze trendy i style. Ze Stories każdego dnia korzysta już 300 milionów użytkowników i coraz częściej odnajdują oni nowe produkty pochodzące od ulubionych firm. Z przeprowadzanej niedawno ankiety wynika także, że instagramowicze często oglądają relacje marek, aby pozostać z nimi w kontakcie oraz dowiedzieć się więcej o oferowanym przez nich produkcie. Wprowadzenie opcji zakupu do relacji wydaje się więc być uzasadnione.
Dostępność funkcji
Obecnie z opcji tej skorzystają wybrane profile marek, jednak już wkrótce będzie ona dostępna dla kolejnych profili.