reklama
W 2014 roku światowy gigant uruchomił sekcję Trending, która miała ułatwić użytkownikom odkrywanie nowych tematów popularnych wśród społeczności portalu. Funkcja była dostępna jedynie w pięciu krajach, lecz stanowiła mniej niż 1,5% ruchu dla wydawców wiadomości. Badania pokazały, że z biegiem czasu użytkownicy uznali funkcję za coraz mniej przydatną, dlatego też w przyszłym tygodniu zniknie ona na stałe z serwisu. Usunięte zostaną również powiązane z nią produktu i integracje z aplikacjami zewnętrznymi, które były oparte na Trends API.
Twórcy serwisu deklarują, że widzą sposób, w jaki zmienia się sposób konsumowania wiadomości, wykorzystanie urządzeń przenośnych oraz odtwarzanie wideo. Dlatego też firma poszukuje nowych metod, aby pomóc użytkownikom być na bieżąco z ważnymi wiadomościami i jednocześnie sprawić, że pochodzą one ze sprawdzonych źródeł. W komunikacie wskazano trzy rozwiązania, nad którymi trwają obecnie prace.
Nowości na Facebooku?
Jedną z nowych możliwości miałoby być oznaczanie materiałów etykietą “Breaking News”. Obecnie trwają testy z udziałem 80 wydawców w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie, Indiach i Australii. Mogą oni w swoich treściach wyróżnić najświeższe i najważniejsze informacje. Testowane są także powiadomienia o tychże nowościach.
Inną z opcji miałaby być dedykowana sekcja “Today In”, dzięki której ludzie mogliby docierać do najważniejszych i najciekawszych informacji pochodzących od lokalnych wydawców, organizacji czy urzędów, czyli sprawdzonych źródeł.
Na fali rosnącej wciąż popularności formatu wideo planowana jest także dedykowana sekcja na Facebook Watch w Stanach Zjednoczonych, w ramach której użytkownicy mogliby oglądać relacje na żywo, codzienne wiadomości i materiały, także te ekskluzywne, dostępne tylko na platformie.
Twórcy Facebooka wskazują, że ludzie zgłaszają im potrzebę bycia poinformowanym o tym co dzieje się wokół poprzez serwis społecznościowy. Dlatego też dążą oni do tego, aby ludzie korzystający z medium docierali do wysokiej jakości treści i inwestuje w sposoby, które przykują uwagę do najświeższych wiadomości, gdy będzie to znaczące.