X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Koniec sekcji Trending na Facebooku. Co ją zastąpi?

Facebook poinformował o usunięciu sekcji Trending, która funkcjonowała w portalu od czterech lat. Twórcy serwisu zaobserwowali, że stała się ona coraz mniej przydatna dla użytkowników. Co może ją zastąpić?

Koniec sekcji Trending na Facebooku. Co ją zastąpi?fot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


W 2014 roku światowy gigant uruchomił sekcję Trending, która miała ułatwić użytkownikom odkrywanie nowych tematów popularnych wśród społeczności portalu. Funkcja była dostępna jedynie w pięciu krajach, lecz stanowiła mniej niż 1,5% ruchu dla wydawców wiadomości. Badania pokazały, że z biegiem czasu użytkownicy uznali funkcję za coraz mniej przydatną, dlatego też w przyszłym tygodniu zniknie ona na stałe z serwisu. Usunięte zostaną również powiązane z nią produktu i integracje z aplikacjami zewnętrznymi, które były oparte na Trends API.

Twórcy serwisu deklarują, że widzą sposób, w jaki zmienia się sposób konsumowania wiadomości, wykorzystanie urządzeń przenośnych oraz odtwarzanie wideo. Dlatego też firma poszukuje nowych metod, aby pomóc użytkownikom być na bieżąco z ważnymi wiadomościami i jednocześnie sprawić, że pochodzą one ze sprawdzonych źródeł. W komunikacie wskazano trzy rozwiązania, nad którymi trwają obecnie prace.

Nowości na Facebooku?

Jedną z nowych możliwości miałoby być oznaczanie materiałów etykietą “Breaking News”. Obecnie trwają testy z udziałem 80 wydawców w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Europie, Indiach i Australii. Mogą oni w swoich treściach wyróżnić najświeższe i najważniejsze informacje. Testowane są także powiadomienia o tychże nowościach.

Inną z opcji miałaby być dedykowana sekcja “Today In”, dzięki której ludzie mogliby docierać do najważniejszych i najciekawszych informacji pochodzących od lokalnych wydawców, organizacji czy urzędów, czyli sprawdzonych źródeł.

Na fali rosnącej wciąż popularności formatu wideo planowana jest także dedykowana sekcja na Facebook Watch w Stanach Zjednoczonych, w ramach której użytkownicy mogliby oglądać relacje na żywo, codzienne wiadomości i materiały, także te ekskluzywne, dostępne tylko na platformie.

Twórcy Facebooka wskazują, że ludzie zgłaszają im potrzebę bycia poinformowanym o tym co dzieje się wokół poprzez serwis społecznościowy. Dlatego też dążą oni do tego, aby ludzie korzystający z medium docierali do wysokiej jakości treści i inwestuje w sposoby, które przykują uwagę do najświeższych wiadomości, gdy będzie to znaczące.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail