reklama
W sierpniu ubiegłego roku, aby uatrakcyjnić obchodzenie urodzin w serwisie, Facebook zaprezentował użytkownikom możliwość organizowania zbiórek na cele charytatywne. Korzystający z portalu od roku mogą w ramach swojego święta zachęcać innych do pomocy wybranej z 750 tysięcy organizacji.
Popularność inicjatywy
Wydaje się, że rozwiązanie to odniosło sukces, bowiem jak wczoraj poinformowano, użytkownicy w ciągu ostatniego roku zebrali w ramach urodzinowych zbiórek ponad 300 milionów dolarów. Jak podano, do czołowych beneficjentów zbiórek należą szpital St. Jude, Alzheimer’s Association, the American Cancer Society, Share Our Strength – No Kid Hungry oraz the ASPCA.
Na podstawie opinii społeczności dodano do serwisu nowe narzędzia dla fundraiserów organizacji non-profit takie jak możliwość dopasowania darowizn oraz dodawania organizatorów. Również Strony, w tym te prowadzone przez marki, osoby publiczne oraz same organizacje non-profit mogą tworzyć i wspierać zbiórki. Użytkownicy mogą zaś powtarzać ich wspieranie co miesiąc.
Co ważne, w listopadzie ubiegłego roku Facebook zrzekł się jakichkolwiek opłat od prowadzonych za pomocą serwisu zbiórek i jak zapewnia, przekazuje 100% darowizn na rzecz organizacji non-profit.
Pomoc w wyborze wspieranej organizacji
Twórcy serwisu zdają sobie także sprawę, że wybór jednej z kilkuset tysięcy organizacji może być trudny. Dlatego też zapowiadają, że już wkrótce, po kliknięciu w nazwę organizacji będziemy mogli dowiedzieć się więcej o jej misji, lokalizacji i liczbie osób, która lubi jej stronę. Planowane jest take udostępnianie istotnych informacji, takich jak wyszukiwane hasła.
Przedstawiciele Facebooka mają nadzieję, że dzięki tym działaniom użytkownicy będą mogli jeszcze łatwiej odnaleźć powody, dla których warto wesprzeć daną organizacje i dla których zdecydują się na prowadzenie urodzinowej zbiórki.
Co ciekawe, obchodząca dziś swoje 60-te urodziny Madonna prowadzi obecnie zbiórkę na rzecz dzieci z Malawi i organizacji Raising Malawi.