reklama
Grupa WPP ogłosiła wczoraj utworzenie nowej agencji VMLY&R, łączącej dwie czołowe marki, aby dostarczać klientom nowoczesną, w pełni zintegrowaną cyfrową ofertę kreatywną na globalną skalę.
Propozycja VMLY&R połączy dziedziny brand experience i brand advertising, bazując na wspólnej wiedzy i doświadczeniu agencji VML i Y&R, tworząc kombinację marek, które będą kreować wartość dla klientów.
Nową agencją kierował będzie globalny CEO Jon Cook, który obecnie pełni funkcję globalnego CEO w VML. Jon Cook podlegał będzie Markowi Readowi, CEO Grupy WPP. W okresie przechodzenia do nowej roli w WPP David Sable, były globalny CEO Y&R, nadal będzie wspierał Jona Cooka, agencję VMLY&R i jej klientów jako dyrektor niewykonawczy.
Cel wprowadzanych zmian
Jak mówi Mark Read:
VMLY&R dostarczy ogromną ofertę brand experience i będzie ważną częścią biznesu reklamowego Grupy WPP. Zróżnicowane atuty VML i Y&R uzupełniają się, obejmując usługi kreatywne, technologiczne i przetwarzania danych, dzięki czemu obie agencje tak doskonale do siebie pasują. To dla nas ważny krok, ponieważ tworzymy nową, prostszą Grupę WPP, która zapewni klientom w pełni zintegrowaną ofertę i łatwy dostęp do naszych licznych talentów i bogatych zasobów.
Jon Cook, globalny CEO VMLY&R dodaje:
Ogromnie cieszę się z utworzenia zespołu VMLY&R i z przyjemnością ruszam w naszą wspólną drogę, w której z pewnością wykorzystamy to, co najlepsze w ofercie obydwu agencji, aby dostarczać klientom dostosowane do kontekstu kulturowego, światowej klasy usługi. Nasza branża ulega bardzo dynamicznym przemianom, chcemy więc być bezcennym partnerem dla szefów marketingu i CMO na całym świecie. Z niecierpliwością czekam na pierwsze rezultaty tego bezprecedensowego zjednoczenia dwóch wyjątkowych agencji.
Agencja VMLY&R stanowić będzie jedną z głównych marek Grupy WPP, zatrudniającą ponad 7000 pracowników. Pełną działalność rozpocznie na początku 2019 roku.
O Y&R
Y&R to jedna z ikon wśród agencji branżowych, odpowiedzialna za zbudowanie wizerunku wielu największych marek wymienianych w rankingu Fortune 500. W połączeniu z innowacyjnością i talentem kreatywnym, jej cieszące się uznaniem podejście strategiczne dało początek kilku najbardziej rozpoznawalnym, przełomowym i istotnym kulturowo kampaniom na świecie.
Agencja Y&R opracowała ponadto pierwsze i największe na świecie narzędzie do zarządzania marką, BrandAsset Valuator – autorski model umożliwiający podejmowanie decyzji strategicznych i kreatywnych w oparciu o dane i spostrzeżenia dotyczące rynku. Prace agencji pozwalały jej klientom stale podnosić wyniki finansowe, dzięki czemu cały czas doceniana jest i nagradzana na wszystkich liczących się festiwalach branżowych, m.in. w Cannes, D&AD, Effie Awards czy The One Show.
O VML
Agencja VML wyrobiła sobie z kolei pozycję jednej z najbardziej innowacyjnych i wybiegających w przyszłość agencji na dzisiejszym rynku, łącząc wielokrotnie nagradzaną kreatywność z dogłębną znajomością marketingu cyfrowego.
Doceniana jest w licznych międzynarodowych konkursach kreatywnych, m.in. przez dwa lata z rzędu wyróżniana była tytułem Entertainment Agency of the Year na Cannes Lions International Festival of Creativity, uznana została za lidera marketingu cyfrowego przez firmy analityczne Forrester i Gartner i była jedną z pierwszych agencji, które uzyskały certyfikat 3% Movement, organizacji działającego na rzecz kreatywnego kierownictwa kobiet, wielokulturowości i inkluzywności.
Źródło: informacja prasowa