reklama
Media społecznościowe wciąż zyskują na popularności, zarówno wśród indywidualnych użytkowników, jak i marek. Z biegiem czasu wzrasta więc liczba ich użytkowników. Wiedza na temat tego, jak wygląda owy przyrost może być przydatna do podjęcia decyzji, w którym medium chcemy rozwijać profil, któremu poświęcić więcej uwagi oraz gdzie marki powinny kłaść szczególny nacisk na rozwój swoich działań.
Największy przyrost
Statista opublikowała kilka dni temu wykres, na którym zaprezentowano ilu korzystających z danych serwisów przybyło w ciągu ostatniego roku. Z informacji tych wynika, że największy przyrost, wynoszący ponad 300 milionów aktywnych użytkowników, odnotował Instagram. Niewiele za nim, z liczbą 228 milionów użytkowników plasuje się Facebook. Znaczną liczbą nowych profili może pochwalić się również WhatsApp, który zgromadził ponad 200 milionów nowych, aktywnych userów.
Snapchat i Twitter daleko w tyle
Znacznie mniejszy przyrost odnotowano natomiast dla Snapchata i Twittera. Ten pierwszy jest wciąż popularny wśród nastolatków, jednak musi walczyć o przebicie się i zdobycie ich uwagi. W ciągu ostatnich miesięcy z aplikacji zaczęło korzystać zaledwie 15 milionów osób, co daje łączną liczbę 188 milionów użytkowników.
W podobnej sytuacji jest Twitter, który posiada lojalną i aktywną społeczność, jednakże nie notuje spektakularnych wzrostów liczby korzystających z niego. W pierwszy latach istnienia serwisu mikroblogowego udało mu się przyciągnąć imponującą liczbę zainteresowanych medium, jednakże z czasem jego rozwój znacznie zwolnił i jak podaje Statista, w przeciągu ostatnich ponad trzech lat dołączyły do niego tylko 33 miliony nowych odbiorców.
Króluje Facebook
Powyższy wykres jednoznacznie wskazuje także, że Instagram, Facebook i WhatsApp, czyli produkty należące do Facebooka, zyskały w ostatnim roku więcej użytkowników aniżeli od początku swojego istnienia wspomniany już Snapchat. Aplikacje te odnotowują bardzo duże przyrosty i nie wydaje się, by tendencja ta miała się zmienić.
- Doris