X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram testuje nową metodę przeglądania treści w aplikacji

Twórcy Instagrama testują nowe rozwiązanie dla przeglądania treści w sekcji Explore. Mogłoby ono wpłynąć zarówno na rozmiar wyświetlanych materiałów, jak i czas spędzany w aplikacji.

Instagram testuje nową metodę przeglądania treści w aplikacjiźródło: shutterstock.com

Instagram testuje nowy sposób przeglądania zdjęć i filmów w głównym kanale. W ramach niego przewijanie materiałów w górę i dół zostałoby zastąpiono funkcją „dotknij, aby przejść do przodu”, czyli rozwiązaniem znanym użytkownikom z sekcji Stories.

Zmiany w sekcji Explore

Według informacji portalu Techcrunch, które zostały potwierdzone przez przedstawiciela Instagrama, w sekcji Explore trwają testy zmiany przewijania kciukiem, które może po pewnym czasie męczyć, na dotknięcie postów, aby zobaczyć kolejne. Działałoby to podobnie, jak obecnie funkcjonuje to w Instagram Stories, co miałoby także wpływ na sposób wyświetlania materiałów.

Różne aspekty potencjalnego rozwiązania

Zaletą takiego podejścia byłyby już sam rozmiar wyświetlanych mediów. Podczas scrollowania Instagrama czasami użytkownicy muszą „wyśrodkować” obraz, aby móc go dobrze widzieć. Po zmianie sposobu przeglądania sekcji, filmy i obrazy byłyby wyświetlane na pełnym ekranie.

Ponadto format ten mógłby być bardziej „wciągający” dla odbiorców i powodować nieprzerwane korzystanie z aplikacji przez dłuższą chwilę, gdyż jak podaje WeRSM, wielu użytkowników uznaje, że jest to doskonały sposób na „wyłączenie” mózgu oraz spędzanie wielu godzin na oglądaniu filmów lub zdjęć. Ma on więc zarówno pozytywne strony, jak i te mniej, gdyż może prowadzić to do zbyt dużej ilości czasu z telefonem w dłoni.

Testy w aplikacji

Sposób „tap-to-advance” miałby wyeliminować zmęczenie wynikające z nieustannego przewijania treści kciukiem. Według rzecznika aplikacji, Instagram chętnie testuje sposoby, które mogą dostarczyć korzystającym z medium nowych doświadczeń. Wspomniane rozwiązanie jest obecnie testowane na wybranej grupie użytkowników, lecz przedstawiciel Instagrama zadeklarował, że nie jest to coś, o czym obecnie aktywnie myślą twórcy aplikacji w kontekście kanału głównego.


Szkolenia z content marketingu: Content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail