X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Reklamodawcy pozywają Facebooka za zawyżanie statystyk wideo

Facebook znów w tarapatach. Reklamodawcy oskarżają go o ukrywanie błędu w sposobie obliczania średniego czasu oglądania wideo. Firma miała robić to świadomie.

Reklamodawcy pozywają Facebooka za zawyżanie statystyk wideoźródło: shutterstock.com

Zła passa Facebooka zdaje się nie kończyć. Po szeroko dyskutowanej aferze z Cambridge Analytica, którzy znacznie odbiła się na wizerunku portalu Zuckerberga oraz ostatnich doniesieniach o wycieku danych użytkowników, firma musi zmierzyć się z oskarżeniami reklamodawców. Wedle nich serwis świadomie zawyżał statystyki wideo. 

Grupa reklamodawców LLE One. uważa, że Facebook wprowadzał ich w błąd w kwestii liczby wyświetleń filmów, a dokładniej tego, ile czasu użytkownicy spędzają na oglądaniu płatnych reklam. W ramach tego otrzymywali oni przekłamane dane i mogli nieprawidłowo planować swoje wydatki reklamowe, a co za tym idzie – ponosić straty finansowe.

Zawyżanie danych

Pierwsze doniesienia o tym problemie pojawiły się dwa lata temu. W 2016 roku odkryli to dziennikarze The Wall Street Journal. Wtedy to Facebook przyznał, że miesiąc wcześniej zauważono błąd w sposobie obliczania średniego czasu oglądania wideo. Dane te powinny odzwierciedlać bowiem łączny czas oglądania filmu podzielony przez całkowitą liczbę osób, które odtworzyły wideo. W rzeczywistości jednak był to całkowity czas oglądania filmu podzielony jedynie, przez liczbę wyświetleń materiału.

Wtedy to wskazano także, że serwis liczby mogły zostać zawyżone o 60-80%. Jak podaje Ars Technica, teraz jednak mówi się o nawet 150-900%, a firma miała wiedzieć o tym problemie od około roku wstecz i o nim nie poinformować.

Celowe ukrywanie błędu?

Sprawa sprzed dwóch lat jest obecnie rozpatrywany w sądzie federalnym w Oakland w Kalifornii. Wraz z pojawieniem się nowych informacji działania Facebooka wzrastają do rangi oszustwa i mogą zostać uznane, że przyczynę strat finansowych. 

Wedle informacji Ars Technica, Facebook nie chciał analizować swoich danych o oglądalności, ponieważ wie, że większość reklam wideo na jego platformie jest wyświetlana przez bardzo krótki czas. Użytkownicy często przewijają tego typu materiały, a gdyby reklamodawcy mieli świadomość, że takie działania są podejmowane w stosunku do ich treści, nie byliby chętni do kontynuowania zakupu formatów na Facebooku.


Szkolenia z content marketingu: Content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail