X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Influencer Snapchata pozwany za niezrealizowanie działań na Instagramie

Luka Sabbat został pozwany za niewywiązanie się ze świadczeń, jakie zadeklarował zrealizować na Instagramie na rzecz promocji Spectacles 2. Agencja chce od młodego influencera zwrotu otrzymanych pieniędzy oraz dodatkowej kwoty za poniesione straty.

Influencer Snapchata pozwany za niezrealizowanie działań na Instagramieźródło: instagram.com/lukasabbat

Influencer marketing jest gorącym tematem i trendem, którego nie mogą nie uwzględnić znane marki. Ze wsparcia liderów opinii postanowił skorzystać także Snapchat. W ramach promocji okularów Spectacles 2 zaplanował działania na Instagramie.

Snap Inc. zlecił zorganizowanie tych działań firmie PR Consulting odpowiadającej za działania Public Relations. Nawiązano współpracę z młodym aktorem i modelem – Luką Sabbatem. 20-letni influencer posiada ponad 1,4 miliona obserwatorów na Instagramie, a jego popularność miała wzrosnąć po tym, jak pojawiły się informacje, że spotyka się z Kourtney Kardashian. Jak podaje TechCrunch, za współpracę zaoferowano mu 60 tysięcy dolarów – 45 tysięcy otrzymał z góry, zaś kolejne 15 tysięcy miało do niego trafić po realizacji działań.

Współpraca ze Snapchatem

Świadczenia obejmowały publikację jednego posta z okularami na profilu na Instagramie i trzech w Stories, a także noszenie okularów i publiczne sfotografowanie ze Spectacles 2 na Fashion Weeku w Paryżu i Mediolanie. W dwóch relacjach Sabbat miał także dodać linki kierujące do zakupu okularów, zatwierdzić posty z firmą zajmującą się PR oraz przesłać dane analityczne dotyczące ich efektywności.

Niezrealizowane świadczenia

Niestety influencer nie wywiązał się z wszystkich świadczeń. Udostępnił tylko jeden post, jedno Stories oraz jedno przekierowanie. Tym samym pominął sesję z okularami, analitykę, a przede wszystkim proces zatwierdzania materiałów przed publikacją. Za te zaniechania pozwano go, żądając zwrotu 45 tysięcy dolarów, które otrzymał oraz zapłacenia dodatkowych 45 tysięcy dolarów za poniesione szkody.

źródło: instagram.com/lukasabbatźródło: instagram.com/lukasabbat

W rozmowie z TechCrunch przedstawiciel Snapa wskazuje, że firma nie miała nic wspólnego z pozwem. Wygrana agencji PR-owej mogłaby stanowić istotny sygnał ostrzegawczy dla influencerów, że nie wywiązanie się z zasad współpracy może powodować problemy prawne oraz kary finansowe. Niestety często tego typu przypadku wpływają negatywnie na ogólny wizerunek influencerów jako partnerów do współpracy w oczach marek, mimo, że nierzadko bywają to pojedyncze przypadki.


Szkolenia z content marketingu: Content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail