reklama
WhitePress zaprezentowało wyniki najnowszego ogólnopolskiego badania dotyczącego polskiego rynku e-marketingu. Przeprowadzono je wśród ponad 100 osób odpowiedzialnych za budżety marketingowe w firmach w Polsce w październiku tego roku. Wydatki online stanowią obecnie coraz większą część budżetów przeznaczanych na działania marketingowe.
Jakie nakłady są przeznaczane na marketing?
WhitePress sprawdziło, że blisko 39% badanych marketerów deklaruje, iż wydaje na działania marketingowe w ciągu roku do 20 tysięcy złotych. Prawie 1/4 wszystkich biorących udział w badaniu wskazała zaś, że są to kwoty w z przedziału 20-125 tysięcy złotych, a 19%, że przeznacza na ten cel między 125, a 375 tysięcy złotych. Pozostali uczestnicy badania zadeklarowali, że ich nakłady są większe.
Prowadzący badanie zauważyli, że największe budżety pojawiały się w przypadku firm zatrudniających powyżej 50 osób, zaś najmniejsze u tych, w których pracuje do 9 osób. Większe przedsiębiorstwa mogą więc rozdysponować na działalność promocyjną większe kwoty.
Jaki udział ma online marketing?
Badanie wykazało, że obecnie większość budżetów firm trafia na aktywność w sieci. Obliczano, że średnio 60% ogólnych budżetów marketingowych polskich firm przeznaczane jest właśnie na działania online. Co więcej, dla 19% badanych przedsiębiorstw sieć jest jedynym miejscem, w którym lokują swoje fundusze dedykowane działaniom marketingowym.
Aż 57% ankietowanych zadeklarowało, że budżet na e-marketing wzrósł w porównaniu do poprzedniego roku. 36% marketerów przyznało, że pozostał on na tym samym poziomie, zaś zaledwie 7% obniżyło swoje wydatki na promocje w internecie.
Działania online rosną przede wszystkim w firmach, które liczą 25-49 pracowników – 88% badanych przedstawicieli takich przedsiębiorstw wskazało, że budżety na ten cel są większe niż rok temu. Ponad 65% osób reprezentujący największe firmy również zadeklarowało, że kwoty te w ich przypadku są także większe.
W co inwestują firmy?
Numerem jeden w całkowitym budżecie na działania online są media społecznościowe. Stanowią one blisko 23%. Nieco mniej, ponad 21% trafia na rzecz SEO, a ponad 19% na SEM. Najmniejsze kwoty są przeznaczane obecnie wideo marketing (blisko 4%) oraz influencer marketing (prawie 5%).
Większość marketerów biorących udział wskazała, że wydatki na media społecznościowe (ponad 58 wskazań), SEO (ponad 54%), content marketing (blisko 50%) oraz SEM (blisko 48%) w przyszłości także będą rosły. Z kolei na rzecz e-mail marketingu (prawie 15% wskazań) oraz reklam displayowych (11% wskazań) planowane jest obcięcie wydatków.
Badanie Whitepress dowodzi, że marketing online wciąż zyskuje na znaczeniu. Firmy, szczególnie te większe, są coraz bardziej świadome płynących z niego korzyści, co przekłada się na zwiększanie budżetów na ten cel.
Źródło: badania WhitePress