X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Na jakie działania online marketerzy przeznaczają budżet?

Social media, influencer marketing, a może SEO? Na jakie narzędzia marketerzy w Polsce przeznaczają głównie budżety? Jaki udział w ogólnym budżecie marketingowym mają działania online? Informacji tych dostarcza najnowsze badanie WhitePress.

Na jakie działania online marketerzy przeznaczają budżet?źródło: shutterstock.com

WhitePress zaprezentowało wyniki najnowszego ogólnopolskiego badania dotyczącego polskiego rynku e-marketingu. Przeprowadzono je wśród ponad 100 osób odpowiedzialnych za budżety marketingowe w firmach w Polsce w październiku tego roku. Wydatki online stanowią obecnie coraz większą część budżetów przeznaczanych na działania marketingowe.

Jakie nakłady są przeznaczane na marketing?

WhitePress sprawdziło, że blisko 39% badanych marketerów deklaruje, iż wydaje na działania marketingowe w ciągu roku do 20 tysięcy złotych. Prawie 1/4 wszystkich biorących udział w badaniu wskazała zaś, że są to kwoty w z przedziału 20-125 tysięcy złotych, a 19%, że przeznacza na ten cel między 125, a 375 tysięcy złotych. Pozostali uczestnicy badania zadeklarowali, że ich nakłady są większe.

Prowadzący badanie zauważyli, że największe budżety pojawiały się w przypadku firm zatrudniających powyżej 50 osób, zaś najmniejsze u tych, w których pracuje do 9 osób. Większe przedsiębiorstwa mogą więc rozdysponować na działalność promocyjną większe kwoty.

źródło: whitepress.pl

źródło: whitepress.pl

Jaki udział ma online marketing?


Badanie wykazało, że obecnie większość budżetów firm trafia na aktywność w sieci. Obliczano, że średnio 60% ogólnych budżetów marketingowych polskich firm przeznaczane jest właśnie na działania online. Co więcej, dla 19% badanych przedsiębiorstw sieć jest jedynym miejscem, w którym lokują swoje fundusze dedykowane działaniom marketingowym.

źródło: whitepress.pl

źródło: whitepress.pl

Aż 57% ankietowanych zadeklarowało, że budżet na e-marketing wzrósł w porównaniu do poprzedniego roku. 36% marketerów przyznało, że pozostał on na tym samym poziomie, zaś zaledwie 7% obniżyło swoje wydatki na promocje w internecie. 

Działania online rosną przede wszystkim w firmach, które liczą 25-49 pracowników – 88% badanych przedstawicieli takich przedsiębiorstw wskazało, że budżety na ten cel są większe niż rok temu. Ponad 65% osób reprezentujący największe firmy również zadeklarowało, że kwoty te w ich przypadku są także większe.

W co inwestują firmy?

Numerem jeden w całkowitym budżecie na działania online są media społecznościowe. Stanowią one blisko 23%. Nieco mniej, ponad 21% trafia na rzecz SEO, a ponad 19% na SEM. Najmniejsze kwoty są przeznaczane obecnie wideo marketing (blisko 4%) oraz influencer marketing  (prawie 5%).

źródło: whitepress.pl

źródło: whitepress.pl

Większość marketerów biorących udział wskazała, że wydatki na media społecznościowe (ponad 58 wskazań), SEO (ponad 54%), content marketing (blisko 50%) oraz SEM (blisko 48%) w przyszłości także będą rosły. Z kolei na rzecz e-mail marketingu (prawie 15% wskazań) oraz reklam displayowych (11% wskazań) planowane jest obcięcie wydatków.

Badanie Whitepress dowodzi, że marketing online wciąż zyskuje na znaczeniu. Firmy, szczególnie te większe, są coraz bardziej świadome płynących z niego korzyści, co przekłada się na zwiększanie budżetów na ten cel.

 Źródło: badania WhitePress


Szkolenia z content marketingu: Content marketing w B2B 27.11.2018 w Warszawie

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail