X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Instagram inspiruje, a Facebook izoluje. Z jakimi emocjami kojarzymy aplikacje social media?

W jakich sytuacjach najczęściej korzystamy z poszczególnych aplikacji social media? Z jakimi emocjami je łączymy? Co nas do nich przyciąga? Przedstawiamy najnowsze wyniki badań Snapa i Murphy Research.

Instagram inspiruje, a Facebook izoluje. Z jakimi emocjami kojarzymy aplikacje social media?źródło: shutterstock.com

reklama

Snapchat wraz z Murphy Research postanowili sprawdzić, jak i dlaczego użytkownicy korzystają z pięciu popularnych aplikacji społecznościowych oraz z jakimi emocjami oraz nastrojami się to wiąże. W tym celu przeprowadzono ilościowe i jakościowe badanie wśród ponad tysiąca użytkowników aplikacji w wieku 13-44 lata. Ujawniły one kluczowe informacje na temat tego, dlaczego użytkownicy wybierają aplikacje, z których korzystają, kiedy spędzają czas w każdej z nich oraz jakie emocje one wywołują.

Wpływ na nastrój

Media społecznościowe stały się na tyle istotnym elementem naszego życia, że w znacznym stopniu mogą wpływać na nasz nastrój. Mogą powodować one nie tylko pozytywne wrażenia, ale i niepokój czy poczucie samotności. Z badań firmy wynika, że Snapchat jest na tle innych aplikacji zasadniczo „dobrą” aplikacją. Użytkownicy wiążą go z kreatywnością, atrakcyjnością, podekscytowaniem, szczęściem, spontanicznością, ale i… bzdurą.

Twitter jest z kolei utożsamiany z niepokojem, izolacją, przytłoczeniem, byciem poinformowanym, zalotami, samotnością, samoświadomością czy depresyjnością.

YouTube kojarzy się z kolei użytkownikom z byciem zainspirowanym, ryzykiem, ekscytacją, poinformowaniem, szczęściem, rozrywką, kreatywnością, ciekawością oraz mądrością.

Instagram łączony jest z zaś z byciem zainspirowanym, rozrywką, ryzykiem, mądrością, zalotami, samoświadomością, kreatywnością, zabawą oraz atrakcyjnością.

Natomiast emocje określające Facebooka to poinformowanie, przytłoczenie, ciekawość, samoświadomość, byciem połączonym, rozrywka, izolacja i samotnością.

źródło: forbusiness.snapchat.com

Najwięcej negatywnych emocji i nastrojów skupionych jest więc wokół Twittera, który w największej mierze dostarcza nam bieżących informacji, a także Facebooka. W przypadku pozostałych aplikacji dominują pozytywne odczucia.

Dlaczego korzystamy z poszczególnych aplikacji?


Prowadzący badanie sprawdzili również, z jakich powodów decydujemy się na ich użytkowanie. Okazuje się, że Snapchat służy nam do prowadzenia konwersacji pomiędzy bliskimi znajomymi, dzielenie się zdjęciami i tym, co dzieje się w danym dniu oraz zabawy filtrami i soczewkami. Twitter pozwala nam być na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami oraz prowadzonymi dyskusjami, a także na wymianę opinii. Facebook daje możliwość śledzenia rodziny i wydarzeń, prowadzenie prywatnych rozmów i publikacji zdjęć, a Instagram to miejsce, w którym podzielimy się fotograficznymi wspomnieniami oraz znajdziemy treści od influencerów i celebrytów. YouTube uczy nas na temat nowych produktów i tematów w internecie oraz kultury popularnej.

źródło: forbusiness.snapchat.com

Kiedy korzystamy z social media?

Badanie pozwoliło także na zaobserwowanie, w jakich sytuacjach sięgamy po telefon i uruchamiamy aplikacje social media. Najczęściej używane podczas podróży, dojazdu do pracy, spotkań towarzyskich oraz zakupów są Snapchat i Twitter. Gdy pozostajemy bezczynni najchętniej sięgamy po Facebooka, Instagrama i YouTube’a i wówczas spędzamy czas na konsumowaniu dostępne w nich treści.

źródło: forbusiness.snapchat.com

źródło: forbusiness.snapchat.com

źródło: forbusiness.snapchat.com

Dzięki badaniu firma chciała lepiej zrozumieć role poszczególnych aplikacji w życiu konsumentów. Aplikacje te wywołują bowiem różne emocje i doświadczenia. Warto jednak indywidualnie rozważyć, jaki wpływ mają na nas poszczególne serwisy, jakie czerpiemy z nich korzyści i dokonać właściwego wyboru.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail