X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najchętniej oglądane reklamy na YouTube w 2018 roku

Zaprezentowano YouTube Ads Leaderboard, czyli roczne zestawienie najpopularniejszych reklam w serwisie. Wideo jakich marek było najczęściej oglądane przez użytkowników z Europy i całego świata?

Najchętniej oglądane reklamy na YouTube w 2018 rokuźródło: shutterstock.com

reklama

YouTube opublikowało listy reklam, które w ubiegłym roku były najchętniej oglądane przez użytkowników z Europy i całego świata. Filmy z globalnego rankingu wyświetlano łącznie przez 300 milionów minut i otrzymały milion łapek w górę. Z kolei zwycięskie wideo Amazona polubiło aż 232 tysiące osób. Kilka reklam ze światowej listy znalazło się także w europejskim zestawieniu. Serca użytkowników z każdego zakątka globu podbiły spoty od Nike, Turkish Airlines czy Clash of Clans.

Influencerzy w reklamach

W tegorocznym globalnym zestawieniu znalazło się aż 6 reklam z udziałem znanych osób, takich jak Cardi B, Rebel Wilson, Lebron James, Serena Williams, Gordon Ramsay czy Anthony Hopkins. Po raz pierwszy do rankingu trafiły aż 3 animowane filmy: Gatorade z udziałem rysunkowego Leo Messiego, Turkish Airlines dotyczący zasad bezpieczeństwa zaprezentowanych przez ludziki Lego, a także wideo samej marki Lego z akcją w Jurassic World.

Historie i emocje w wideo

Jak co roku, w zestawieniu znalazły się spoty dające się lepiej zapamiętać poprzez wywołanie u widza określonych emocji. Podczas gdy wideo Amazona czy Groupona oparte były na humorystycznym scenariuszu, w spocie Nike i Gatorade główną rolę odgrywało wzruszenie, ale i elementy motywacyjne.

Reklamy z europejskiej listy przyciągały atencję widzów głównie przy pomocy storytellingu. Historie przedstawione w aż 6 filmach z zestawienia trwają po ponad 2 minuty. Natomiast wideo Immowelt, zwycięzcy także ubiegłorocznego rankingu, prawie 4 minuty. Marki postawiły również na wzmocnienie przekazu poprzez emocjonalną muzykę. Był to klucz do sukcesu zarówno w przypadku złotego medalisty, jak i brytyjskiej sieci domów towarowych John Lewis & Partners, która w świątecznej reklamie pokazała historię kariery Eltona Johna.

Podobnie jak w globalnym zestawieniu, także w filmach z europejskiej listy znalazło się wiele znanych twarzy. Kultowy świąteczny film o Kevinie, po latach, przypomniał nam, odtwórca głównej roli, Macaulay Culkin w reklamie Asystenta Google. Z kolei gwiazdy sportu wystąpiły w spocie Nike.

Globalna lista YouTube Ads Leaderboard 2018:

1) Alexa Loses Her Voice – Amazon Super Bowl LII Commercial

2) YouTube Music: Open the world of music. It’s all here

3) OPPO F7 – Real Support Makes Real Hero

4) Nike – Dream Crazy

5) Turkish Airlines: Safety Video with The LEGO Movie Characters

6) Groupon 2018 Super Bowl Commercial | „Who Wouldn’t”

7) Samsung Galaxy: Moving On

8) HomePod — Welcome Home by Spike Jonze — Apple

9) Gatorade | Heart of a Lio

10) Rescue Blue the Dinosaur – LEGO Jurassic World – Pick Your Path

Europejska lista YouTube Ads Leadboard 2018:

1) Hör auf deine innere Stimmo! #fuerimmo | Vollversion | immowelt.de

2) Home Alone Again with the Google Assistant

3) “Álex y Julia”, con Michelle Jenner, Oriol Pla y Dani de la Torre. Estrella Damm 2018

4) Nike – Dream Crazy

5) The LEGO Movie Characters present: Safety Video – Turkish Airlines

6) John Lewis & Partners Christmas Ad 2018 – #EltonJohnLewis

7) The Big Night | Sainsbury’s Ad | Christmas 2018

8) Clash of Clans: Hammer Jam!

9) YouTube Music: Open the world of music. It’s all here.

10) Galaxy Note9: Fortnite Supply Drop

Trailery gier na YouTube

W tym roku przygotowana została również lista Game Trailers Leaderboard 2018 – roczne zestawienie najpopularniejszych trailerów gier na YouTube. Zwycięzca zanotował już ponad 48,7 miliona wyświetleń, a wszystkie filmy łącznie zostały obejrzane 206 milionów razy. Do klasyfikacji medalowej zakwalifikował się 5. sezon Fortnite, oraz prequele z serii gier, czyli Fallout 76 i Red Dead Redemption II.

Start piątego sezonu Fortnite zelektryzował użytkowników YouTube – jego zapowiedź trafiła do serwisu dopiero w lipcu, a mimo to zwyciężyła w rankingu. Co ciekawe, w mijającym roku Fortnite była także najczęściej wyszukiwaną grą w wyszukiwarce Google. Zarówno drugie, jak i trzecie miejsce na podium zajęły gry, które stanowią prequele w swoich seriach, a mianowicie Fallout 76 oraz Red Dead Redemption II. Kolejne dwie pozycje przypadły fińskiemu producentowi gier mobilnych Supercell. Na czwartym miejscu znalazł się Clash of Clans: Hammer Jam, a na piątym Clash Royale: Clan Wars is here.

Globalna lista Game Trailers Leaderboard 2018:

1) FORTNITE SEASON 5 | ANNOUNCE TRAILER

2) Fallout 76 – Official Trailer

3) Red Dead Redemption 2: Official Trailer #3

4) Clash of Clans: Hammer Jam!

5) Clash Royale: CLAN WARS IS HERE!

6) DOOM Eternal – Official E3 Teaser

7) Just One More | League of Legends

8) Update Aquatic – Dive in!

9) GTA Online: After Hours

10) Official Call of Duty® Black Ops 4 – Blackout Introduction

Reklamy zostały wybrane do rankingu na podstawie algorytmu uwzględniającego dane takie jak liczba wyświetleń, czas oglądania i udostępnienia.

Źródło: informacja prasowa


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail