X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook powie Ci więcej na temat tego, dlaczego widzisz daną reklamę

Wkrótce Facebook dostarczy więcej informacji na temat przyczyn wyświetlania konkretnych reklam. Z opcji "Dlaczego to widzę" dowiemy się, w jaki sposób reklamodawcy wykorzystują nasze dane.

Facebook powie Ci więcej na temat tego, dlaczego widzisz daną reklamęźródło: shutterstock.com

reklama

Jako użytkownicy Facebooka z pewnością nie raz zastanawialiście się, z jakiego powodu trafia do nich dana reklama. Możemy dowiedzieć się dzięki opcji „Dlaczego to widzę?”. Jak podaje TechCrunch, od 28 lutego Facebook pozyskamy więcej informacji na temat tego, dlaczego widzimy dany komunikat reklamowy.

Serwis ma w ten sposób wymagać od reklamodawców potwierdzenia, że mają oni pozwolenie na wykorzystanie informacji takich jak numer telefonu lub e-mail danego użytkownika do niestandardowego targetowania reklam.

„Dlaczego to widzę?”

Serwis poinformował o zmianie na profilu Facebook Advertiser Hub. Dzięki temu korzystający z Facebooka będą mieli większą przejrzystość. Będą wiedzieli, kiedy i przez kogo ich dane kontaktowe zostały przesłane. Dotąd użytkownicy mogli pozyskać informację, które marki korzystały z danych do targetowania. Nie wskazywano jednak, kto je przesłał oraz kiedy to zrobiono.

Już od 27 lutego przycisk „Dlaczego to widzę?” dostarczy nam więcej informacji i zacznie pokazywać, kiedy nasze dane kontaktowe zostały przesłane przez markę lub jej agencję oraz kiedy dostępem do nich podzielono się z partnerami. Jak dowiedział się o rzecznika Facebooka przedstawiciel amerykański portal, celem tego jest zapewnienie ludziom lepszego zrozumienia sposobu, w jaki reklamodawcy wykorzystują informacje.

źródło: facebook.com/AdvertiserHub

Większa przejrzystość

Nowy, większy poziom przejrzystości dostarczy wiedzy na temat tego, co powoduje, że marki uzyskują ich dane kontaktowe. W dalszej perspektywie może zaś zachęcić do zmiany zachowania oraz większego dbania o swoją prywatność. Może pomóc to także Facebookowi w wykrywaniu podmiotów, które stale przesyłają dane kontaktowe i działają niezgodnie z prawem oraz regulaminem serwisu.

źródło: facebook.com/AdvertiserHub

Szansa na wzrost zaufania do serwisu?

TechCrunch podkreśla, że nowość ta pojawi się tuż po dołączeniu etykiet „opłacane przez” do bardziej politycznych reklam. Przy tak dużej liczbie użytkowników zaniepokojonych tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje dane, może zapewnić to wzrost zaufania do serwisu. Zmiana ma zostać ogłoszona oficjalnie już wkrótce.


Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail