X

Zapisz siÄ™ na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Ilu użytkowników korzysta z sieci i social media w 2019 roku?

Jaki procent populacji korzysta z social media? Który portal najchętniej wybierają użytkownicy? Ilu z nich podejmuje aktywności z poziomu mobile? Oto najważniejsze dane z raportu "Digital 2019".

Ilu użytkowników korzysta z sieci i social media w 2019 roku?źródło: shutterstock.com

reklama


JakiÅ› czas temu Hootsuite i We Are Social opublikowali raport “Digital 2019”. Jest to coroczny zbiór istotnych informacji na temat tego, w jaki sposób ludzie używajÄ… internetu, urzÄ…dzeÅ„ mobilnych, social media oraz e-commerce. Co tym razem warto z niego zapamiÄ™tać na temat ogólnego krajobrazu sieci oraz mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych?

Dane światowe i europejskie

  • Internet: w 2018 roku pojawiÅ‚o się 360 mln nowych użytkowników. Wynik ten daje nam 11 nowych użytkowników na sekundÄ™, czyli Å›rednio milion nowych osób każdego dnia. Obecnie poÅ‚Ä…czone z internetem jest 4,388 mld ludzi, czyli 57% Å›wiatowej populacji. Jest to wzrost o 9% w stosunku do roki poprzedniego. W Europie znajdziemy zaś 724,7 mln użytkowników internetu. Każdego dnia spÄ™dzajÄ… oni średnio 6 i pół godziny na korzystaniu z sieci. Oznacza to, że wszyscy użytkownicy spÄ™dzÄ… na korzystaniu z internetu w 2019 roku ponad 1,2 mld lat. 
  • Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe: serwisy social media mogÄ… pochwalić 3,484 mld użytkowników i wciąż zyskujÄ… one na znaczeniu. W Europie jest to 462,5 mln osób. PrzeciÄ™tny użytkownik spÄ™dza wiÄ™cej czasu niż w roku ubiegÅ‚ym.
  • Mobile: Aktualnie 2/3 ludnoÅ›ci korzysta z urzÄ…dzeÅ„ mobilnych – unikalna liczba użytkowników mobile to 5,112 mld. Już 3,256 mld z nich konsumuje treÅ›ci w social media wÅ‚aÅ›nie za pomocÄ… urzÄ…dzeÅ„ mobilnych.

źródÅ‚o: raport “Digital 2019”

Ilu użytkowników korzysta z mediów społecznościowych?


Jak wspominaliśmy na początku tekstu, całkowita liczba aktywnych użytkowników mediów społecznościowych na świecie wynosi 3,484 mld. Jest to 45% całej populacji oraz wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 280 mln w stosunku do roku poprzedniego, czyli 9%. Z portali społecznościowych na urządzeniach mobilnych korzysta zaś 3,256 mld osób.

źródÅ‚o: raport “Digital 2019”

Kto korzysta z social media?

Największą grupą osób korzystających z social media są mężczyźni w wieku  25-34 lata (19%). Stanowią oni blisko 1/5 wszystkich użytkowników. Drugą co do wielkości grupą są także mężczyźni, z tym, że z przedziału wiekowego 18-24 lata. Najmniej użytkowników znajdziemy wśród osób w wieku powyżej 65 roku życia (po 2% dla obu płci).

źródÅ‚o: raport “Digital 2019”

Jak korzystamy z portali?

W ciągu ostatniego miesiąca (dane ze stycznia 2019 roku) 98% użytkowników internetu korzystało z sieci społecznościowych lub komunikatorów, a 83% osób aktywnie angażowała się w nich w tym okresie czasu.

Sprawdzono także, że czas, jaki Å›rednio spÄ™dzamy na korzystaniu w social media w ciÄ…gu dnia to 2 godziny i 16 minut. Jest to 1/3 caÅ‚kowitego czasu poÅ›wiÄ™canego na aktywnoÅ›ci w sieci. Zauważalnym jest to, że czas ten różni siÄ™ jednak w zależnoÅ›ci od kultur. NajwiÄ™cej czasu spÄ™dzajÄ… w nich mieszkaÅ„cy Filipin – dziennie sÄ… to 4 godziny i 12 minut, a najmniej, bo zaledwie 36 minut – mieszkaÅ„cy Japonii.

Co ciekawe, na jednego użytkownika internetu przypada 8,9 kont w mediach społecznościowych. W przypadku mieszkańców Indii jest to aż 12 kont, a mieszkańców Japonii zaledwie 3,7.

źródÅ‚o: raport “Digital 2019”

Z raportu wynika także, że średnio 24% użytkowników wykorzystuje social media w celach służbowych. Na największą skalę robią to mieszkańcy Wietnamu (45%), a na najmniejszą Japończycy (6,5%).

Jakie serwisy wybieramy najchętniej?

Portalem, z którego najchÄ™tniej korzystajÄ… użytkownicy wciąż jest Facebook. Portal Zuckerberga wciąż utrzymuje prowadzenie i korzysta z niego obecnie ponad 2,271 mld użytkowników. Tuż za nim plasuje siÄ™ YouTube z 1,900 mld użytkowników. Trzecie miejsce zajmuje zaÅ› komunikator – Messenger z liczbÄ… 1,500 mld użytkowników. Gdyby jednak brać pod uwagÄ™ wyÅ‚Ä…cznie tricte serwisy spoÅ‚ecznoÅ›ciowe – trzecie miejsce należaÅ‚oby do Instagrama (1 mld).

źródÅ‚o: raport “Digital 2019”

Trudno nie wspomnieć także o tym, że rok 2018 był mniej korzystny dla Snapchata i Twittera. Pierwsza aplikacja odnotowała spadek o 12% (-41 mln użytkowników), a Twitter o 2,7%. (-9 mln użytkowników).

źródÅ‚o: raport “Digital 2019”

Internet i social media w Polsce

Jak sytuacja wyglÄ…da w Polsce? Już 78% mieszkaÅ„ców Polski korzysta z internetu. Warto zaznaczyć, że jest to wiÄ™cej niż Å›wiatowa Å›rednia internetowej populacji, która wynosi 57%. Åšredni czas, jaki spÄ™dzamy na surfowaniu po sieci to 6 godzin i 2 minuty, czyli o 40 minut mniej niż Å›redni Å›wiatowy czas. Co ciekawe, jest on niższy o 7 minut niż globalny Å›redni czas w 2018 roku. Na korzystanie z internetu mobilnego poÅ›wiÄ™camy zaÅ› 2 godziny i 11 minut – o godzinÄ™ i 13 minut krócej niż Å›wiatowa Å›rednia.

Wedle danych z raportu “Digital 2019”, 36% Polaków wierzy, że ich dane zostaÅ‚y niewÅ‚aÅ›ciwie wykorzystane, a 45% korzysta z ad blocków.

Z social media korzysta zaś 47% użytkowników z naszego kraju, podczas, gdy średnia światowa to 45%. Na przeciętnego użytkownika mediów społecznościowych w naszym kraju przypada 7,3 kont na portalach społecznościowych.

Warto więc zapoznać się z przedstawionymi danymi, gdyż mogą być one pomocne podczas podejmowania decyzji marketingowych i dadzą nam obraz tego, jak obecnie kształtuje się sytuacja na rynku social media.

ŹródÅ‚o: “Digital 2019”

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail