reklama
Instagram to kanał, w którym doskonale odnajdują się nie tylko indywidualni użytkownicy, ale i marki. Publikowanie zdjęć, filmów oraz Stories to dla wielu firm i wydawców szansa na przyciągnięcie uwagi odbiorców oraz zwiększenie ich zaangażowania. W ich przypadku zgromadzenie szerokiego grona odbiorców jest trudniejsze niż na przykład u influencerów.
Użytkownicy chętnie śledzą aktywności swoich liderów opinii i podążają za nimi w social media. Markom przychodzi to nie co trudniej. Jak się jednak okazuje, osiągnięcie spektakularnych wyników nie jest niemożliwe.
Profil National Geographic
Instagramowy profil National Geographic, jako pierwsze konto marki, przekroczyło bowiem liczbę 100 milionów obserwatorów. Profil @NatGeo funkcjonuje głównie dzięki współpracującym z marką fotografom. Znajdziemy na nim niesamowite widoki i zjawiska, a także ludzi oraz zwierzęta, w różnych sytuacjach, które udało im się uchwycić. Publikowane na nim materiały foto i wideo zachwycają użytkowników, a więc trudno dziwić się z osiągniętej liczby obserwatorów.
Konkurs z okazji osiągnięcia
Co ciekawe, z okazji przekroczenia imponującego progu obserwatorów National Geographic ogłosiło trwający 24 godziny fotograficzny konkurs. Jego uczestnicy mieli za zadanie opublikować zdjęcie inspirowane marką i oznaczyć je hashtagiem #natgeo100contest. Użytkownicy mogli na nie głosować za pomocą Stories. 10 zdjęć zostanie opublikowanych na oficjalnym profilu marki, a zwycięzcy ufundowane zostanie fotograficzne safari w Tanzanii.
Przedsięwzięcie spotkało się z zarówno entuzjastycznym, jak i krytycznym przyjęciem. Nagroda jest imponująca, jednakże niepokój wzbudziły pierwotne warunki uczestnictwa, w ramach których marka miałaby szerokie prawa do wykorzystania zdjęć. Z informacji Vox wynika, że żaden z profesjonalnych fotografów nie zdecydowałby się na udział w konkursie. Warunki jednak zmieniono i uściślono wykorzystanie fotografii wyłącznie w ramach konkursu #natgeo100contest.
Sukces profilu pokazuje, że wciąż możemy tworzyć autentyczne treści i pokazywać świat takim, jakim jest, a przy okazji cieszyć się powodzeniem w social media.