reklama
Do tego, jak istotną rolę odgrywa obecnie influencer marketing nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Twórcy internetowi i liderzy opinii potrafią w znacznym stopniu wpływać na swoich odbiorców, a ich zdanie ma znaczenie dla społeczności. Wobec tego pojawia się coraz więcej rozwiązań i narzędzi, które ułatwiają współpracę z markami. Kolejnym z nich jest sklep przeznaczony tylko dla influencerów. Na czym polega jego idea?
Zasady działania sklepu
Twórcy internetowi mogą wybrać na fameshop.fm produkty, które ich interesują. Do akcji może zgłosić się każdy, kto jest aktywnym użytkownikiem social media i gromadzi wokół siebie grono odbiorców. Przy każdym z produktów widoczny jego opis oraz zasady akcji – szczegółowe wymagania dotyczące minimum obserwatorów/fanów na danym kanale czy wymaganej aktywność.
Na chwilę obecną przy większości produktów minimum niezbędnym do tego, aby wziąć udział w akcji jest posiadanie przynajmniej 5 tysięcy obserwatorów na Instagramie, regularne publikowanie zdjęć oraz posiadanie zaangażowanej i chętniej do komentowania społeczności.
Wskazane jest także działanie, które w zamian za otrzymany produkt ma podjąć influencer – opublikowanie zdjęcia i produktu np. na Instagramie. Produkt wysyłany jest do niego bezpłatnie, a w zamian za to będzie on miał umieścić recenzję w mediach społecznościowych.
W jaki sposób wybierani są influencerzy do akcji?
Jak wskazuje Konrad Tkaczyk, CEO Hash.fm, marki przekazują brief z kluczowymi informacjami o produkcie oraz grupie docelowej, a Fameshop zajmuje się resztą. Co ważne, zgłaszający się twórcy są weryfikowani. Przy wyborze influencera do danej akcji pod uwagę brana jest jakość publikowanych treści, zaangażowanie odbiorców oraz ich struktura i demografia. Otrzymują oni wiadomość niezależnie od tego, czy zostaną zakwalifikowani do danej akcji, czy też nie.
Publikacja materiału
Od momentu otrzymania przesyłki mają oni 7 dni na publikację materiału, a w przypadku YouTube’a – 14 dni. Twórcy sklepu wierzą, że wysoka jakość zrealizowanego materiału sprawi, że zostanie od widoczny publicznie na stałe. Konieczne jest także wysłanie linku z publikacją na dedykowany akcjom adres e-mail. W przypadku, gdy twórca nie może opublikować materiału we wskazanym czasie lub nie dotarły do niego produkty również konieczny jest kontakt e-mailowy. Otrzymane produkty zostają z twórcami na stałe i nie muszą oni ich zwracać.
Liderzy opinii mogą brać udział w dowolnej liczbie akcji, ale ważne jest, aby po otrzymaniu produktu materiał został opublikowany. Jeżeli on tego nie zrobi, Fameshop nie będzie brał pod uwagę zgłoszeń tej osoby w kolejnych organizowanych kampaniach.
Współpraca z markami
Nowe akcje pojawiają się co tydzień, w każdy wtorek. Czasami jednak pojawiają się one również w inne dni tygodnia. Informacje o nich pojawiają się także na Instagramie i Facebooku. Marki mogą skontaktować się ze sklepem w celu podjęcia współpracy za pomocą e-maila lub formularza kontaktowego. Ten oferuje im szybkość działania, współpracę ze zweryfikowanymi influencerami oraz gwarantowany zasięg kampanii. Po akcji tworzony jest raport z publikacji.
Za sklep odpowiedzialna jest agencja Hash.fm specjalizująca się w influencer marketingu. Co ciekawe, strona dostępna jest od zeszłego roku, jednakże teraz jest promowana w social media. Główną walutą sklepu “walutą” są recenzje i publikacje w social media. Dzięki temu twórcy internetowi zyskują łatwy dostęp do markowych produktów, które mogą testować, recenzować i opisywać bez konieczności ich kupna czy wysyłania próśb o ich przesłanie do działów marketingu poszczególnych firm. Czy takie rozwiązanie pomoże w walce z fałszywymi kontami i recenzjami?