X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

W jaki sposób Google walczy ze szkodliwymi reklamami?

W jaki sposób Google dba o bezpieczny system reklamowy? Jakie działania podejmowano w 2018 roku? Światowy gigant przedstawił wyniki raportu.

W jaki sposób Google walczy ze szkodliwymi reklamami?źródło: shutterstock.com

reklama

Tworzenie zdrowego i zrównoważonego ekosystemu reklamy internetowej to coś, nad czym Google od prawie 20 lat. Pracownicy firmy dbają o to, aby skutecznie chronić użytkowników, reklamodawców, wydawców i wszystkich tych, dzięki którym internet jest użytecznym miejscem, przed szkodliwą reklamą.

Każdego roku Google dzieli się ona najważniejszymi osiągnięciami i efektami wprowadzanych działań, których zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa w środowisku reklamy internetowej. Co zrobiono w 2018 roku? 

1) Wprowadzono dziesiątki nowych zasad i standardów

W 2018 roku stawiono czoła wielu nowym wyzwaniom związanym z wykorzystaniem reklamy do oszustwa. Stworzono między innymi nowe zasady umożliwiające blokowanie reklam od podmiotów oferujących poręczenia za kaucją, ponieważ dostrzeżono, że w tym sektorze często dochodzi do nadużyć wykorzystujących ufność odbiorców. Ze względu na wzrost liczby wątpliwych ofert wprowadzono nowe zasady także dla reklam ośrodków odwykowych. Po konsultacjach z ekspertami, ograniczono dostęp do tego sektora i oferowany jest tylko certyfikowanym organizacjom.

Łącznie w 2018 roku pojawiło się 31 nowych standardów reklamowych, które mają zredukować liczbę możliwych oszustw w obszarach takich jak drugi obieg biletów, kryptowaluty, poręczenia za kaucją czy ośrodki odwykowe.

2) Usunięto miliardy szkodliwych reklam

W minionym roku usunięto 2,3 miliarda reklam w związku z naruszeniem zarówno nowych, jak i istniejących zasad, w tym prawie 207 tysięcy reklam oferujących odsprzedaż biletów, ponad 531 tysięcy ogłoszeń o poręczeniach za kaucją i około 58,8 milionów reklam wyłudzających informacje za pomocą tzw. phishingu – usuwano więc ponad 6 milionów szkodliwych reklam, każdego dnia.

3) Pracowano nad Menedżerem zasad Google Ads

Chroniąc użytkowników przed szkodliwymi reklamami, firma stara się również ułatwić reklamodawcom zapewnienie ich zgodności z polityką Google. Dlatego też w przyszłym miesiącu, uruchomione zostanie nowe narzędzie: menedżer zasad Google Ads, który poprzez wskazywanie typowych błędów, pomoże reklamodawcom tworzyć kreacje zgodne ze standardami Google. Podobne rozwiązanie wprowadzono wcześniej w przypadku AdSense Policy Center.

źródło: shutterstock.com

4) Wykorzystano nowe technologie

W ubiegłym roku wspólnie podjęto starania, aby nie tylko usuwać złe reklamy, ale też wykluczać reklamodawców, którzy byli za nie odpowiedzialni. Korzystając z udoskonalonej technologii uczenia maszynowego, udało się zidentyfikować i zamknąć prawie milion kont reklamowych, które dostarczały treści wątpliwej jakości. To prawie dwukrotnie więcej niż w roku 2017. Działania na poziomie kont wyeliminowały główną przyczynę złych reklam i wpłynęły na zwiększenie ochrony użytkowników.

Dwa lata temu wdrożono również nową technologię, która umożliwia szczegółową analizę zawartości stron i usuwanie reklam z witryn nawet wtedy, gdy tylko niewielka liczba podstron danego serwisu narusza nasze zasady. W 2018 roku wprowadzono 330 nowych kryteriów wykrywania, które pomagają lepiej identyfikować szkodliwość na poziomie strony – to prawie trzykrotny wzrost w stosunku do 2017 roku.

Stosując kombinację ręcznej moderacji i uczenia maszynowego Google jest w stanie skutecznie namierzać tego rodzaju naruszenia na poziomie stron. Dzięki podjętym działaniom usunięto reklamy z blisko 28 milionów stron. Jednocześnie z sieci reklamowej Google zniknęło prawie 734 tysiące wydawców i twórców aplikacji, a reklamy zostały zablokowane w blisko 1,5 miliona aplikacji.

5) Rozwiązano problem reklam wyborczych i nawołujących do nienawiści

Z kolei tuż przed wyborami uzupełniającymi do Kongresu w Stanach Zjednoczonych, wprowadzono nowe regulacje dla reklam wyborczych. Zweryfikowano wtedy prawie 143 tysiące materiałów i przedstawiono nowy raport na temat przejrzystości reklamy politycznej, który zawierał szczegółowe informacje o tym, kto opłacał te ogłoszenia. W 2019 roku planowane jest uruchomienie podobnych narzędzi przed wyborami w UE i w Indiach.

W ubiegłym roku wciąż podejmowano walkę z dezinformacją i witrynami o wątpliwej wiarygodności, modyfikując nasze standardy tak, by wspierać legalnych wydawców dostarczających rzetelne treści. W związku z tym usunięto reklamy z około 1,2 miliona stron, ponad 22 tysięcy aplikacji i niemal 15 tysięcy witryn dostępnych w naszej sieci reklamowej. Powodem były naruszenia polityki Google związane z publikacją treści fałszywych lub nienawistnych.

Ogółem – zdjęto reklamy na prawie 74 tysiącach stron z powodu naruszenia naszych reguł dotyczących treści „niebezpiecznych lub obraźliwych” i zlikwidowaliśmy około 190 tysięcy reklam naruszających te same zasady. Standardy te obejmują m.in. zakaz szerzenia nienawiści, a tym samym chronią naszych użytkowników, reklamodawców i wydawców przed stycznością z tego typu treściami na platformach.

Źródło: informacja prasowa 


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail