reklama
Social media, poza swoimi podstawowymi funkcjami, mogą także służyć ważnym społecznie celom. Jednym z nich może być uświadamianie ludzi o potencjalnych skutkach zmiany klimatu.
Współpraca z ONZ
Snapchat nawiązał współpracę z Organizacją Narodów Zjednoczonych, aby pokazać nam, co stanie się, jeśli nie zaczniemy kontrolować emisji.
22 kwietnia, przy okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, udostępniono dedykowaną soczewkę.
Waterline
Specjalny filtr Waterline pokazuje, jak będzie wyglądał świat, gdy coraz bardziej widoczne staną się konsekwencje emocji. Przekonamy się na przykład, jak do 2100 roku może podnieść się stan mórz. Może spowodować to zniszczenie wielu obszarów miejskich. Przewidywania te zostały przedstawione w raporcie Intergovernmental Panel on Climate Change i zwizualizowane przez firmę Evana Spiegela.
The effects of climate change are altering the world around us.
See how the ocean could be impacted by 2100 with @SnapLensStudio’s Waterline Lens on @Snapchat. #EarthDay #ClimateAction pic.twitter.com/FnWTsylOpR
— UN Environment (@UNEnvironment) 22 kwietnia 2019
Większość z nas z pewnością nie doczeka wspomnianego roku 2100. Mimo to już teraz powinniśmy mieć świadomość konsekwencji naszego działania, których w przyszłości doświadczą nasze dzieci, wnuki czy prawnuki. A Snapchat pomaga nam w ich dostrzeżeniu.