reklama
Social media zmieniają to, w jaki sposób się komunikujemy i zawieramy znajomości. Nie wydaje się być zaskakujące, że to aplikacja randkowa podbija świat. Po raz pierwszy od ponad dwóch lat to nie Netflix jest najlepiej zarabiającą aplikacją (wyłączając kategorię gier mobilnych).
Tym razem korona trafia do Tindera, którego przychody w pierwszym kwartale 2019 roku wzrosły o 42 procent rok do roku, osiągając 260,7 milionów dolarów z Google Play i AppStore w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku, gdy były to 183 miliony.
Najlepiej zarabiające aplikacje
SensorTower opublikował listę najlepiej zarabiających aplikacji (nie będących grami) w pierwszym kwartale 2019 roku. Po raz pierwszy od dłuższego czasu najwyższą pozycję zajął inny program mobilny niż Netflix.
Aplikacja randkowa korzystająca z technologii lokalizacji umożliwia randkowanie oraz zawieranie nowych znajomości. Choć aplikacja początkowo wzbudzała kontrowersje i wciąż pojawiają się wobec niej różne opinie, cieszy się ona bardzo dużą popularnością, co przekłada się na jej dochody.
Skąd ta zmiana?
Zastanawiając się nad przyczyną takich zmian, warto wziąć pod uwagę, że od grudnia Netflix nie pozwala już nowym użytkownikom rejestrować się i subskrybować swoje usługi za pośrednictwem aplikacji iOS. Jak podaje TechCrunch, zmiana ta miała kosztować Apple setki milionów utraconych przychodów rocznie. Firma traciła bowiem 15-30% za rozliczanie się za pośrednictwem giganta z Cupertino. Teraz nowi użytkownicy muszą rejestrować się za pośrednictwem strony internetowej Netflixa zanim będą mogli korzystać z aplikacji na urządzeniach mobilnych z systemem iOS i Android.
Najchętniej pobierane aplikacje
Sprawdzono także, które z aplikacji są najczęściej instalowane (prawa kolumna tabeli widocznej powyżej). TikTok zachował pozycję numer trzy w rankingu instalacji.
TikTok zwiększył zaś liczbę nowych użytkowników o 70 procent w ujęciu rocznym, osiągając 188 milionów na całym świecie, w porównaniu do 110 milionów w pierwszym kwartale 2018 roku.
Również pozostałe cztery z TOP 5 najczęściej instalowanych aplikacji – wszystkie będące własnością Facebooka – nie zmieniły swojej pozycji po poprzednim kwartale.