X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook testuje wyciszanie wszystkich powiadomień w serwisie

Facebook chce dać swoim użytkownikom większą kontrolę nad powiadomieniami i testuje funkcję, która pozwalałby nam na wyciszenie wszystkich powiadomień w serwisie.

Facebook testuje wyciszanie wszystkich powiadomień w serwisieźródło: shutterstock.com

reklama


Z pewnością każdy użytkownik Facebooka wie, jak wygląda ikona powiadomień w serwisie. Jej charakterystyczny czerwony kolor, w sytuacji, gdy jesteśmy bardzo zajęci, może irytować, odwracać naszą uwagę od tego co ważne, a nawet niepokoić. Dlatego też firma testuje opcję wyciszania wszystkich powiadomień w aplikacji i możliwość usuwania owych znaczników sygnalizujących nową aktywność.

FOMO

Gdy otrzymamy wiadomość, w grupie pojawi się nowy post lub zostaniemy gdzieś oznaczeni, Facebook nas o tym powiadamia. Wówczas na ikonie aplikacji widoczna jest czerwona kropka z liczbą oczekujących na nas powiadomień. Widok taki, w sytuacji, gdy musimy się na czymś skupić może budzić w nas negatywne emocje i FOMO, czyli lęk przed przegapieniem jakiejś informacji. 

Wyciszanie powiadomień

Serwis postanowił więc zaradzić temu problemowi i testuje obecnie rozwiązanie, w ramach którego możliwe byłoby wyciszenie wszelkich powiadomień w aplikacji. Dotąd było to możliwe dla pojedynczych konwersacji na Messengerze. Za pomocą opcji “Wycisz konwersację” możemy na wybrany okres czasu wstrzymać otrzymanie powiadomień o nowych wiadomościach.

Jeżeli zaś Facebook zdecyduje się wprowadzić aktualnie testowaną opcję wyciszania wszystkich powiadomień, o której pisze na Twitterze m.in. Matt Navara, moglibyśmy dostosowywać/wyciszać informowanie o wszystkich nowych aktywnościach w serwisie, wyświetlanie czerwonej kropki z ich liczbą oraz oznaczanie wszelkich powiadomień jako odczytane.

Dostępność funkcji

Wspomniana funkcja jest obecnie testowana przez wąską grupę użytkowników i miałaby zapewnić nam większą kontrolę nad powiadomieniami w serwisie. O ile nie wpłynęłaby w znacznym stopniu na zaangażowanie w medium, możemy spodziewać się jej wprowadzenia w niedalekiej przyszłości. 

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail