X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kiedy najlepiej publikować posty w social media?

W jakie dni oraz o jakich godzinach najlepiej jest udostępniać treści na Facebooku, Instagramie, Twitterze i LinkedInie? Sprout Social postanowiło to sprawdzić.

Kiedy najlepiej publikować posty w social media?źródło: shutterstock.com

reklama

Odpowiedź na pytanie o to, kiedy powinniśmy publikować, aby uzyskać jak najlepsze zaangażowanie i efekty spędza sen z powiek niejednemu social media specjaliście.

Prowadzący profile niejednokrotnie próbowali znaleźć receptę na to, jaki dzień tygodnia, pora dnia czy nawet godzina są najlepsze do podejmowania aktywności. Trudno znaleźć uniwersalną odpowiedź na to pytanie, gdyż zależy to od wielu czynników – branży, grupy odbiorców, kanału i innych.

Sprout Social postanowiło również podjąć to wyzwanie i zbadać, jaki czas na publikację treści w poszczególnych kanałach jest najlepszy. Na podstawie 25 tysięcy interakcji stworzono zestawienia, które sugerują, jaka pora publikacji na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz LinkedInie może zbliżyć nas do wymarzonych efektów.

Facebook

Wedle przeprowadzonej analizy, najlepszy czas na publikację postów na Facebooku jest w środę pomiędzy godziną 11 a 13. Wówczas zaobserwowano największe zaangażowanie na badanych profilach. Jeśli chodzi zaś o liczbę interakcji – widoczne są one szczególnie w czwartek i piątek.

Najmniejszą liczbę zaangażowania zauważono zaś w niedzielę. Nie powinno to jednak nas dziwić. Możemy wyobrazić sobie, że to czas, w których wielu użytkowników spędza czas z rodziną i przyjaciółmi, rezygnując z aktywności w social media.

źródło: sproutsocial.com

W przypadku serwisu Marka Zuckerberga powinniśmy pamiętać także o tym, że na sukces publikowanych treści ma wpływ także algorytm. Wprowadzone w ostatnich latach zmiany powodowały, że kładziono nacisk na przyjaciół, rodzinę i połączenia, które napędzają prawdziwe zaangażowanie. Sama pora publikacji nie jest więc decydująca.

Instagram

Analiza Sprout Social wykazała również w przypadku Instagrama, że środa, okolice godziny 11, to najlepszy czas na aktywność. Użytkownicy wykazują też znaczne zaangażowanie w piątki, pomiędzy godziną 10 a 11. Informacja ta jest o tyle ciekawa, że sugeruje nam, iż użytkownicy są najaktywniejsi nie tyle po przebudzeniu i przed snem, ale w trakcie dnia pracy lub nauki. 

Przydatna będzie także informacja o tym, że najmniej zaangażowania na Instagramie miało miejsce w niedzielę. Podobnie jak w przypadku Facebooka możemy przypuszczać, że użytkownicy podejmują wiele innych aktywności z rodziną i przyjaciółmi, na rzecz których nie korzystają z aplikacji.

źródło: sproutsocial.com

LinkedIn

W przypadku LinkedIn określenie pory, podczas której użytkownicy są najbardziej zaangażowani jest bardzo trudne. Szczególnie, że odnotowujemy ogólny wzrost aktywności na platformie. Atutem serwisu jest to, że kierowane za pomocą niego treści trafiają do bardziej specyficznej grupy odbiorców niż w przypadku innych serwisów social media.

Wedle Sprout Social najlepszą porą na publikację na LinkedInie jest środa pomiędzy godziną 9 a 10 oraz o 12. Aktywność użytkowników jest znacznie bardziej skoncentrowana w dni powszechnie niż w weekendy, na co wpływ może mieć wspomniany już jego charakter. Zupełnie nie dziwi więc, że globalne zaangażowanie w serwisie jest najmniejsze w sobotę i niedzielę, czyli dni bez pracy.

źródło: sproutsocial.com

Twitter

Każdego dnia na Twitterze pojawia się ponad 500 milionów. Z analiz wynika, że największe zaangażowanie odnotowuje się w środę i piątek w okolicach godziny 9:00. Zaś generalnie najlepszy czas na publikację to wtorek i środa.

Istotną informacją jest także to, że po godzinie 22:00 tweety cieszą się mniejszym zainteresowaniem, a więc warto unikać publikacji w godzinach 22:00 – 4:00.

źródło: sproutsocial.com

Zachowajmy rozsądek

Powyższe wyniki analizy mogą okazać się pomocne, ale powinny stanowić dla nas jedynie wskazówkę, a nie sztywne wytyczne, o które będziemy opierać wszelkie planowanie aktywności.

Jak wspomnieliśmy, nie sposób odnaleźć uniwersalną receptę na to, jaka pora publikacji przyniesie najlepsze efekty, ale przedstawione dane mogą być przydatnym zestawem startowym informacji, który pomoże nam w rozpoczęciu indywidualnej analizy naszego profilu. Bezwątpienia w analizach króluje środa, jednak powinniśmy sprawdzać na bieżąco, jak rozkładają się w czasie aktywności naszej grupy odbiorców, kiedy najchętniej konsumują nasze treści i wykazują w stosunku do nich zaangażowanie. To właśnie to przede wszystkim może zapewnić nam sukces naszego profilu.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail