X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Co robią w sieci ci, co mają dzieci? Najnowsze badania Gemius/PBI

Gemius/PBI zaprezentował wyniki najnowszych badań na temat zachowań rodziców w sieci. Jakie strony odwiedzają najczęściej matki, a jakie ojcowie i jaki wpływ czas spędzany w internecie ma wiek dziecka?

Co robią w sieci ci, co mają dzieci? Najnowsze badania Gemius/PBIźródło: shutterstock.com

reklama


Gemius/PBI przeprowadził badania, uwzględniając nowe zmienne, na temat zachowań w internecie osób mających dzieci. Ilu z nich surfuje w sieci, na jakich urządzeniach to robią oraz jakie witryny odwiedzają najczęściej?

Wyniki badania przyniosły wiele ciekawych wniosków.

W sieci więcej kobiet z dziećmi

Z danych Gemius/PBI wynika, że w sieci mamy ponad pół miliona więcej kobiet z dziećmi w porównaniu do mężczyzn (3 247 839 vs. 2 720 850).

Najmniejsze dysproporcje występują w przypadku najstarszych dzieci (15-18 lat). Najliczniejszą grupą są kobiety z dziećmi w wieku 8-14 lat (1 747 001).

źródło: materiały prasowe

Kobiety z najmłodszymi dziećmi najbardziej mobilne

Jak pokazują dane, aktywność kobiet w internecie na komputerach stacjonarnych i laptopach nie jest specjalnie zależna od wieku dzieci (średnio to między 34 a 35 h miesięcznie spędzone na tych urządzeniach). Więcej możemy powiedzieć w przypadku mobilnego korzystania z sieci – im młodsze dziecko, tym więcej czasu kobieta spędza na urządzeniu mobilnym:

  • 27 godzin miesięcznie w przypadku dziecka 0-7 lat,
  • 26 godzin miesięcznie w przypadku dziecka od 7 do 14 lat
  • 24 godziny miesięcznie w przypadku najstarszych dzieci – 14 do 18 lat.

źródło: materiały prasowe

Mężczyźni z rodzin z dziećmi spędzają z kolei trochę więcej czasu na komputerach i laptopach niż kobiety z takich rodzin: średnio są to 44,5 godziny w miesiącu.

Im młodsze jest dziecko, tym aktywność mężczyzn na tych urządzeniach jest większa:

  • od 45 godzin w przypadku dzieci od 0 do 14 lat
  • do 42 godzin w przypadku dzieci od 14 do 18 lat.

źródło: materiały prasowe

Gdzie spotkamy kobiety z dziećmi? Portale parentingowe, urodowe, edukacyjne

Aby dowiedzieć się, jakie strony odwiedzają najczęściej kobiety z dziećmi, przeprowadzono analizę w oparciu o tzw. wskaźnik dopasowania (affinity index). Wskaźnik affinity index powyżej 100 wskazuje, na których serwisach mamy nadreprezentację kobiet z dziećmi w określonym wieku w stosunku do całej populacji internautów.

Dodatkowo, dla porównania, pokazano zasięg, jaki osiągają dane witryny: w interesującej nas grupie oraz w populacji wszystkich internautów.

Kobiety z najmłodszymi dziećmi najczęściej odwiedzają serwisy poświęcone tematom parentingowym (mamotoja.pl, mjakmama24.pl, edziecko.pl). Kiedy w rodzinie są dzieci w wieku szkolnym, kobiety z kolei najczęściej odwiedzają strony związane z kosmetykami, odzieżą i urodą (avon.pl, deichmann.com, wizaz.pl), a także serwisy związane ze szkołą i edukacją  (librus.pl, vulcan.net.pl, bryk.pl). Stałą popularnością wśród wszystkich kobiet z dziećmi cieszą się sklepy smyk.com oraz hm.com, a także portal znanylekarz.pl czy serwis kulinarny przyspijprzepis.pl.

źródło: materiały prasowe

Gdzie spotkamy mężczyzn z dziećmi? Portale motoryzacyjne, erotyczne, technologiczne

Najpopularniejszymi serwisami wśród wszystkich mężczyzn z dziećmi są strony związane z tematyką motoryzacyjną: autocentrum.pl oraz moto.com. Wśród mężczyzn mających młodsze dzieci ogromną popularnością cieszą się serwisy z treściami przeznaczonymi dla osób pełnoletnich, takie jak pornhub.com czy redtube.com.

W przypadku mężczyzn ze starszymi dziećmi, do pierwszej 10 dostały się także serwisy sportowe: przeglądportowy.pl oraz sport.pl oraz technologiczne: dobreprogramy.pl, elektroda.pl, komputerswiat.pl.

Poza tym niezmienną popularnością wśród wszystkich mężczyzn mających w rodzinie dziecko cieszy się blog technologiczny spidersweb.pl oraz serwis chomikuj.pl, oferujący hosting plików.

źródło: materiały prasowe

Źródło: informacja prasowa GEMIUS


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail