X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook ograniczy reklamy pseudoleków

Facebook ograniczy widoczność reklam wprowadzających w błąd i dotyczących leków m.in. na odchudzanie. W jaki sposób?

Facebook ograniczy reklamy pseudolekówźródło: shutterstock.com

reklama

Facebook zalewa nas reklamami. Wiele z nich manipuluje nami tak bardzo, że decydujemy się kupić dany produkt. Problem pojawia się w momencie, gdy reklamy dotyczą fałszywych lub zagrażających naszemu życiu produktom.

Jak serwis próbuje zredukować to zjawisko?

Reklamy na Facebooku

Promowanie firm na Facebooku jest zjawiskiem na tyle powszechnym, że użytkownikom serwisu wydają się być czymś oczywistym. W dodatku nie jest to drogie narzędzie promocyjne, a jest zasięg jest duży. Szacuje się, że z tego serwisu społecznościowego korzysta obecnie ponad 2,271 mld użytkowników.

Niestety, nie wszystkie reklamy są zgodne z zasadami wyznawanymi przez twórców Facebooka, a wiele z nich wprowadza ludzi w błąd. Przykładem mogą być tu reklamy „cudownych leków”, dzięki którym schudniemy, wyleczymy się z raka itd. To właśnie im serwis postanowił powiedzieć „STOP!”.

Działania podejmowane przez serwis

Od dawna Facebook korzysta z algorytmu, który nazywa się News Feed. Jednak teraz trwają prace nad ulepszeniem go tak, aby nie tylko została ustalona priorytetowość postów, ale również ich rzetelność.

Jak twierdzi serwis społecznościowych, udoskonalenia wyeliminują pojawianie się takich reklam, które prezentują środki o „cudownych działaniach” lub świadczące o ich przesadnej wyjątkowości. Zrobi to na zasadzie selekcji opartej o dwie aktualizacje.

Pierwsza z nich będzie dotyczyła sprawdzenia autentyczności i redukcji treści, które mogą wprowadzić odbiorcę w błąd. Druga, będzie sprawdzała treści dotyczące medykamentów i wszystkich produktów związanych z leczeniem oraz medycyną.

fot. bank zdjęć shutterstock.com

Konsekwencje darmowego dostępu?

Odpowiedź na to pytanie przeciętnemu użytkownikowi może wydawać się nieco kontrowersyjna. Jednakże sam Facebook mówi wprost, że mnożące się reklamy są wynikiem darmowego dostępu.

Warto jednak dodać, że cały czas podejmowane są próby zlikwidowania irytujących reklam. Obecnie są to tematy, którym najczęściej ulegamy. Zasmucający jest jednak fakt, że zdjęcia udostępniane na serwisie mogą być przyczynkiem takiego stanu rzeczy.

Oglądając wyretuszowane zdjęcia modelek, pragniemy zmiany samych siebie. Mocno działają też na nas posty o potencjalnych chorobach, które możemy mieć. Chcemy się tego wystrzegać, dlatego kupujemy leki mające na celu zapobieganiu powstania takich chorób. Niestety w rezultacie może to przynieść odwrotny efekt i o tym należy pamiętać.


Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail