reklama
Według doniesień The Wall Street Journal, Facebook planuje uruchomienie nowej zakładki z newsami w serwisie. Znajdowałyby się w niej wyłącznie sprawdzone i wiarygodne informacje od światowych wydawców.
Współpraca z wydawcami
Pierwsze doniesienia o planach rozwinięcia pojawiły się już w kwietniu tego roku, ale dopiero teraz ich wprowadzenie wydaje się bardziej realne. Amerykański magazyn poinformował bowiem, że światowy gigant zwrócił się do wydawców takich jak ABC News, Dow Jones, The Washington Post i Bloomberg z ofertą. Zaproponowano im aż 3 miliony dolarów rocznie na licencjonowanie nagłówków i podglądów artykułów.
Zgodnie z informacjami, umowy licencyjne obowiązywałyby przez trzy lata i dawałyby znaczną swobodę w wybieraniu sposobu wyświetlania ich treści w zakładce wiadomości, a także zdecydować, czy mieć link nagłówka/fragmentu z linkiem do swojej witryny.
Zaufanie użytkowników
Nowa zakładka miałaby pojawić się w serwisie już jesienią. Nie wiadomo jednak, jak do propozycji Facebooka odnieśli się wydawcy. Takie posunięcie ze strony firmy byłoby istotne dla użytkowników serwisu społecznościowego. Bez wątpienia jest to także kolejny krok . w walce z fake newsami, których w serwisie pojawia się bardzo dużo. Interesujący jest także to, że wcześniejsze zmiany w algorytmie serwisu miały powodować mniejszy ruch dla wydawców. Wprowadzenie nowej zakładki mogłoby dać im większą swobodę.
Czy pozwoli to także obudować zaufania użytkowników do informacji pojawiających się na Facebooku?