reklama
Jakiś czas temu PAPER opublikowało wizerunek idealnego influencera. Stworzono go na podstawie zdjęć ze 100 najlepszych kont na Instagramie. Jak prezentowałby się perfekcyjny influencer w internecie?
Influencer idealny
Najchętniej obserwowanym profilem na Instagramie jest @hudabeuaty. Guru makijażu ma ponad 38,5 milionów obserwujących. Mniej osób, ale wciąż imponująco dużo, gromadzą wokół siebie wenezuelska celebrytka @lelepons (36,2 miliona obserwatorów) oraz @danbilzerian (27,9 miliona obserwatorów), znany z zamiłowania do pokera, broni i kobiet.
Fotografie z ich profilu oraz pozostałych 97 najbardziej wpływowych osób na Instagramie pozwoliły grafikowi, Nicolasowi Rappowi, na stworzenie wizerunku perfekcyjnego influencera.
Jak sprawdził algorytm na podstawie zdjęć, demografii i pochodzenia etnograficznego, idealnym influencerem byłaby kobieta, która ma zielone, migdałowe oczy (ang. almond eyes), twarz w kształcie serca (ang. heart-shaped face), okrągły nos (ang. button nose) i jasną karnację (ang. white). Tak wygląda obraz 100 internetowych influencerów połączonych w jednej. Uzyskany wynik nie odbiega więc od zachodnich wzorców piękna.
Lokalizacja
Podczas przeglądu najpopularniejszych profili sprawdzono, że ponad 1/3 najbardziej wpływowych twórców mieszka w okolicach Los Angeles. Dobrze wypada także Brazylia, gdzie zlokalizowanych jest również wielu influencerów z Top 100.
Sprawdzono również, że aby móc podjąć współpracę z jednym z 100 najbardziej wpływowych twórców i posłużyć się lokowanie produktu, marka musiałby zapłacić co najmniej 20 000 tysięcy dolarów.
Oczywiście nie możemy myśleć, że jedynym słusznym influencerem jest osoba podobna do zaprezentowanej przez Rappa. Stworzony obraz przedstawia dość standardową kobietę, a przecież na Instagramie i znajdziemy wielu innych twórców o nietypowej urodzie, którzy angażują swoich odbiorców.
Czy tak wyobrażaliście sobie idealnego influencera?