X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Pinterest sprawdził, czego szukają jego użytkownicy

Czy informacja o popularnych pinach pomoże użytkownikom planować działania na Pintereście?

Pinterest sprawdził, czego szukają jego użytkownicyźródło: shutterstock.com

reklama

Jak czytamy w najnowszym raporcie Pinteresta, zainteresowanie pewnym rodzajem pinów rośnie bądź spada wraz ze zmianą sezonu. Ponadto, globalna ankieta na temat Pinteresta wykazała, że ponad 57% dorosłych w USA właśnie tam poszukuje sposobów na poprawę nastroju w okresie letnim i jesiennym.

Kilka słów o badaniu

Badanie zostało przeprowadzone w tym roku na podstawie normalnych, codziennych wyszukiwań użytkowników Pinteresta od 18-19 czerwca tego roku. Brało w nim udział tysiąc respondentów ze Stanów Zjednoczonych.

Celem było zbadanie kwestii sezonowości, a także zainteresowań użytkowników pinami na serwisie.Wyniki okazały się być zaskakujące również dla samych twórców, ponieważ odnotowano nawet 3-krotne wzrosty popularności wśród niektórych pinów.

Co z niego wynika?

Raport zawiera wyniki badań w czterech podstawowych i najchętniej wyszukiwanych przez użytkowników tematach. Są to: organizacja życia, codzienna rutyna, pozytywne myślenie i życiowe cele. Badania były prowadzone w styczniu i sierpniu. Wyniki wyglądają następująco:

  • Organizacja życia

źródło: newsroom.pinterest.com

W tej kategorii odnotowały ponad 78% wzrost. Co więcej, wśród trendów w wyszukiwaniach znalazły się:

  1. Zrównoważony styl życia (wzrost o 108%), czyli ekologia, moda, zakupy, itd.
  2. Filmy o tematyce organizacyjnej (wzrost o 230%), czyli life hacki, sposoby na posprzątanie domu, itd
  3. Budżet i finansowanie (wzrost 3298%), czyli w jaki sposób oszczędzać i wydawać pieniądze. Informacja na temat tych wyszukiwań może okazać się pomocna szczególnie osobom pracującym w marketingu, jak również zajmujących się handlem detalicznym.
  • Codzienna rutyna

źródło: newsroom.pinterest.com

Wyszukiwania na temat codziennej rutyny są obecnie trendem nie tylko na Pintereście, ale również na serwisie YouTube, gdzie powstaje coraz więcej filmów na ten temat. Wśród wyszukiwań z tej kategorii raport wyróżnia:

  1. Wydajność (wzrost o 180%), czyli sposoby na usprawnienie codziennej rutyny
  2. Filmy na rozbudzenie się (wzrost o 161%), czyli sposoby na poranną gimnastykę, itd.
  3. Weekendowa rutyna (wzrost o 144%), czyli sposoby na zaplanowanie kolejnego tygodnia, jak również przygotowania się do nowych wyzwań, które niesie kolejny tydzień.
  • Pozytywne myślenie

źródło: newsroom.pinterest.com

Wśród wyszukiwań w tej kategorii możemy znaleźć:

  1. Cytaty, które inspirują (wzrost o 650%)
  2. Pozytywne cytaty na temat życia (wzrost o 279%)
  3. Zdrowe myślenie (wzrost o 71%)
  4. Cytaty energetyzujące (wzrost o 103%)
  5. Pozytywne spojrzenie na rozstępy (wzrost o 163%)
  6. Piękny cellulit (wzrost o 69%)
  7. Owłosienie ciała to plus (wzrost o 159%)
  • Cele życiowe

źródło: newsroom.pinterest.com

Tu na najwyższej pozycji znajduje się zarówno planowanie celów (wzrost o 128%) i listy celów (wzrost o 101%), a także cele życiowe ( wzrost o 81%). Inne wyszukiwania to:

  1. Planowanie kariery (wzrost o 101%)
  2. Urządzanie domu (wzrost o 669%), czyli projektowanie wnętrza, przestrzeni, itd.
  3. Wspólne cele rodzinne (wzrost o 86%), czyli wycieczki rodzinne, umiejętności, itd.
  4. Planowanie podróży (wzrost o 2178%)

Raport nazywa się „back to life”, ponieważ pomaga użytkownikom serwisu znaleźć informacje na temat możliwości powrotu do codziennego trybu życia po lecie.

„Back to life” to nazwa sposobu myślenia, którym chcą kierować się osoby przypinające piny do swoich tablic przy jednoczesnym optymizmie i pozytywnym myśleniu.

Co więcej, w raporcie możemy znaleźć informację, że cały zbiór pinów nie byłby możliwy, gdyby nie 300 milionów Pinnerów, którzy tworzą bazę. W rezultacie serwis może dostarczać swoim odbiorcom aż 200 miliardów pomysłów tygodniowo. Trzeba przyznać, że to bardzo imponujące liczby!


Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail