reklama
Najpierw serwis YouTube, teraz Apple wraz ze swoim sklepem App Store pragną zadbać o bezpieczeństwo dzieci w sieci. W jaki sposób chcę wprowadzić zmiany?
Apple a bezpieczeństwo dzieci
Apple wprowadziło nowy system uwierzytelniania danych. Gigant wprowadził ustawienia, które nie zbierają takich informacji jak: imię i nazwisko, data urodzenia, e-mail adres, lokalizacja lub IP. Mimo to, Apple nie rezygnuje z możliwości publikacji reklam innych firm. Jedak stawia im warunek : usługi powinny mieć publiczne udokumentowanie na temat zasad odnośnie materiałów dla dzieci. Nowe regulacje Apple wprowadza ze skutkiem natychmiastowym. Aplikacje, w najbliższym czasie znajdą się na App Storze, muszą wprowadzić je od razu. Starsze, będą miały czas do 3 marca 2020 roku. Dzięki takiemu rozwiązaniu, wydaje się, że Apple znalazło złoty środek, aby zapewnić bezpieczeństwo dzieciom i nie zaszkodzić programistom i reklamodawcom.
Jak zmieni się opcja pojedynczego logowania (SSO)?
Apple twierdzi, że SSO nie będzie konieczne, gdy użytkownik korzysta z wyłącznego systemu konfiguracji konta i logowania. Ponadto, w tym celu zostanie wykorzystany rządowy lub obywatelski system identyfikacji lub identyfikator elektroniczny do uwierzytelnienia użytkowników. Od tej pory, każda aplikacja, która nie spełnia tych funkcji, będzie musiała posłużyć się opcją logowania za pomocą Apple’a. To kolejny krok giganta do poprawy bezpieczeństwa użytkowników w sieci.
Tylko, czy aby na pewno nie jest to forma zadośćuczynienia za szkodliwe oprogramowanie? A może forma przypomnienia o wydarzeniu promującym nowe sprzęty?