X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook daje więcej możliwości dla wszystkich twórców

Czy nowe sposoby na zwiększenie fanów na profilach osób publicznych przyniosą oczekiwane rezultaty?

Facebook daje więcej możliwości dla wszystkich twórców

reklama

Wchodzenie w interakcję osób publicznych z fanami staje się codziennością. Streamingi, osobiste notatki i relacje live to tylko niektóre z działań, które wykorzystują znane i lubiane postacie w internecie. Facebook, chcąc okazać im wsparcie, daje nowe możliwości, które mogą zwiększyć ich widownię i dochody. Jakie?

Co proponuje Facebook?

Portal społecznościowy należący do Marka Zuckerberga już i tak wspierający twórców, postanowił jeszcze bardziej poszerzyć ich możliwości. Tym razem wziął na tapet cztery podstawowe funkcje:

1.Pokazanie współpracy w stories

Funkcja ta ma na celu zwiększenie widoczności na platformie i dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Przykładem może tu być ostatnia obecność na festiwalu muzycznym Tomorrowland zespołu  The Chainsmokers, którzy za pomocą nowej funkcji dotyczącej współpracy odkryli, że ich stories obejrzało ponad 92% użytkowników, którzy na co dzień nie obserwują profilu zespołu. Facebook dodał, że szuka sposobów na poszerzenie bazy tych osób o kolejne znane zespoły i osoby w najbliższych miesiącach.

źródło: facebook.com

2. Proponuje więcej sposobów na kontakt z fanami

We wtorek serwis wprowadził naklejkę z odpowiedzią od fanów, które wyrażą opinię na temat konkretnego stories. Z takiej naklejki skorzystał ostatnio zespół AC/DC i Sony Legacy, którzy właśnie za jej pomocą, zaangażowali fanów do świętowania 40 rocznicy wydania albumu  „Highway to Hell”. Wysłali do fanów prośbę o treści „Show us your Duckwalk”, który miał być odpowiedzią na kultowe już ruchy Angusa Younga na scenie. Temu eksperymentowi poddał się także AFROPUNK. Naklejka odnosiła się do ważnych dla nich wydarzeń na festiwalu w Brooklynie, który był dla nich przełomowy. Po całym zabiegu, udostępnili treści swoich fanów na stories, aby pokazać różnice w ich emocjach i doświadczeniach.

źródło: facebook.com

3. Nowe funkcje związane z zarabianiem

Twórcy co prawda mogą już zarabiać, na przykład na treściach marketingowych, reklamach czy sprzedaży towarów i biletów. Facebook niedawno udostępnił kilka aktualizacji, m.in. możliwość tworzenia przez osoby publiczne grup wspierających, tylko w obrębie osób, które je śledzą. Na stronie Facebooka, możemy znaleźć informacje o tym, iż zmienią się również zasady kupna i sprzedaży produktów dedykowanych fanom. Wszystko po to, aby „fani mogli odkrywać i kupować produkty bezpośrednio od osób, na których im zależy – niezależnie od tego, czy jest to nowa koszulka twórcy, najnowsza książka autora, czy muzyk sprzedający bilety na koncerty.” Oczywiście dodatkowo istnieje możliwość tak zwanego „swipe up”. Funkcja ta, oczywiście jest nam dobrze znana, ale teraz została zaktualizowana i usprawniona.

źródło: facebook.com

4. Nowe sposoby na odkrywanie kolejnych twórców w aktualnościach. 

Facebook chce również otworzyć się na osoby, które są określane mianem „wschodzących gwiazd”. W tym celu, testuje możliwość śledzenia aktywności na portalu społecznościowym tych użytkowników. Wszystko po to, aby każdy miał równe prawa do „zaistnienia na Facebooku”, serwisie, który ma ogromne grono odbiorców.

Jak Wam podobają się zmiany wprowadzone przez Facebooka?


Polecamy tę konferencję

Akademia Marketingu: (Z)mierz się z content marketingiem

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail