reklama
Snapchat uruchomił nową bibliotekę, której zawartością są reklamy polityczne. Wszystko dlatego, że rok 2020 niesie za sobą sporą liczbę kampanii w Stanach Zjednoczonych.
Czy jednak Snapchat nie jest zbyt infantylnym narzędziem do tworzenia i umieszczania tam reklam wyborczych?
Czy tylko Snapchat angażuje się w politykę?
Oczywiście, że nie. Już w zeszłym roku, takie archiwa reklam politycznych uruchomił zarówno Facebook, jak też Twitter. Teraz przyszedł czas na Snapchata, który w tym roku po raz pierwszy publicznie udostępni reklamy polityczne.
Co ciekawe, taka decyzja spowodowana jest sytuacją, która miała miejsce w roku 2016. Wtedy to, świat obiegła informacja o kampanii dezinformacyjnej w mediach społecznościowych, która miała polegać na osłabieniu pozycji przeciwników Donalda Trumpa.
Jak podaje CNN, teraz archiwa na Snapchacie pokazują nie tylko nazwisko i adres osoby, która zapłaciła za reklamę, ale również datę emisji, wydane na nią pieniądze, wyświetlenia reklam, itd.
W jaki sposób Snapchat umożliwia kampanię?
Snapchat, będąc medium społecznościowym, bardzo zaangażował się w rozwój kampanii politycznych. We wrześniu, uruchomił specjalny kanał informacyjny, na potrzeby kampanii w roku 2020. W dodatku, powstał program polityczny “Good Luck America” prowadzony przez byłego korespondenta CNN, Petera Hamby’ego. Od teraz jest on wyświetlany na Snapchacie codziennie, a nie tak jak wcześniej – raz w tygodniu.
W dodatku wszyscy wiodący kandydaci posiadają już swoje profile w aplikacji, gdzie udostępniają zdjęcia i filmy związane z kampanią polityczną. Demokratyczni kandydaci, tacy jak: Andrew Yang i Elizabeth Warren, również sprzedają towary promocyjne, właśnie za pomocą tej aplikacji. Snapchat odtworzył też już archiwa z roku 2018 i 2019. Niestety pobranie archiwum jest dostępne w formie arkusza kalkulacyjnego.
Czy umieszczenie wątków politycznych spodoba się użytkownikom medium społecznościowego? Prawdopodobnie tak, ponieważ w drugim kwartale 2019 roku, liczba użytkowników, którzy są aktywni codziennie, wynosiła ponad 200 milionów.