X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Snapchat jako narzędzie polityczne kandydatów w 2020 roku?

Czy wybór Snapchata na narzędzie polityczne w związku z wyborami w roku 2020 to dobry pomysł?

Snapchat jako narzędzie polityczne kandydatów w 2020 roku?źródło: shutterstock.com

reklama


Snapchat uruchomił nową bibliotekę, której zawartością są reklamy polityczne. Wszystko dlatego, że rok 2020 niesie za sobą sporą liczbę kampanii w Stanach Zjednoczonych.

Czy jednak Snapchat nie jest zbyt infantylnym narzędziem do tworzenia i umieszczania tam reklam wyborczych?

Czy tylko Snapchat angażuje się w politykę?

Oczywiście, że nie. Już w zeszłym roku, takie archiwa reklam politycznych uruchomił zarówno Facebook, jak też Twitter. Teraz przyszedł czas na Snapchata, który w tym roku po raz pierwszy publicznie udostępni reklamy polityczne.

Co ciekawe, taka decyzja spowodowana jest sytuacją, która miała miejsce w roku 2016. Wtedy to, świat obiegła informacja o kampanii dezinformacyjnej w mediach społecznościowych, która miała polegać na osłabieniu pozycji przeciwników Donalda Trumpa.

Jak podaje CNN, teraz archiwa na Snapchacie pokazują nie tylko nazwisko i adres osoby, która zapłaciła za reklamę, ale również datę emisji, wydane na nią pieniądze, wyświetlenia reklam, itd.

W jaki sposób Snapchat umożliwia kampanię?

Snapchat, będąc medium społecznościowym, bardzo zaangażował się w rozwój kampanii politycznych. We wrześniu, uruchomił specjalny kanał informacyjny, na potrzeby kampanii w roku 2020. W dodatku, powstał program polityczny “Good Luck America” prowadzony przez byłego korespondenta CNN, Petera Hamby’ego. Od teraz jest on wyświetlany na Snapchacie codziennie, a nie tak jak wcześniej – raz w tygodniu.

W dodatku wszyscy wiodący kandydaci posiadają już swoje profile w aplikacji, gdzie udostępniają zdjęcia i filmy związane z kampanią polityczną. Demokratyczni kandydaci, tacy jak: Andrew Yang i Elizabeth Warren, również sprzedają towary promocyjne, właśnie za pomocą tej aplikacji. Snapchat odtworzył też już archiwa z roku 2018 i 2019. Niestety pobranie archiwum jest dostępne w formie arkusza kalkulacyjnego.

Czy umieszczenie wątków politycznych spodoba się użytkownikom medium społecznościowego? Prawdopodobnie tak, ponieważ w drugim kwartale 2019 roku, liczba użytkowników, którzy są aktywni codziennie, wynosiła ponad 200 milionów.

Polecamy raport

Raport redakcji SOCIALPRESS

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail